+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

113+58 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

От Мюнхен през Пловдив до 28 държави по света — екипът, който стои зад успеха на TIMIFY

Докато борбата за IT специалисти и в България не показва никакви признаци, че ще приключи скоро, много лидери не спират да мислят по какъв начин да привлекат най-добрите. Но въпросът не опира само до това как да накарат талантите да пуснат CV-то си за свободните роли, а и до процеса на наемане. Една грешна стъпка и кандидатът може да изстине към позицията по-бързо, отколкото е кандидатствал за нея, като отказът му често се дължи на две основни причини — или е осъзнал, че тази работа не е за него, или самото интервю не е било приятно изживяване. Или процесът отнема твърде дълго време.

Това разбираме от Катя Менинг, директор „Човешки ресурси” в TIMIFY: „Наскоро един кандидат, който вече ни е колега, ми каза учуден „О, колко бързо става всичко при вас!”. Стремим се да затворим целия цикъл по наемане в рамките на една-две седмици, защото в противен случай ще изпуснем ценни кадри.”

Не само процесът на интервюиране е улеснен, но и самият старт на немската компания в Града на тепетата се случва плавно и повече от естествено. Преди компанията да се роди официално през 2012 г., TIMIFY си сътрудничи по различни проекти с пловдивската дигитална агенция e7studio, собственост на Деян Спасов, който днес е главен изпълнителен директор на българското дружество и full-stack програмист: „Това беше естественото развитие на дългогодишното ни партньорство, защото вървяхме заедно от самото начало. Движехме паралелно нещата и голяма част от екипа на агенцията работеше по проекта TIMIFY. Компанията се разрастна и имаше нужда от постоянно „гориво” в лицето на българските експерти.” Така целият екип на студиото се влива в стартъпа за бързи, лесни и достъпни онлайн резервации, който от Мюнхен през Пловдив достига до над 55 000 клиенти от 28 държави в цял свят.

„Горивото” в TIMIFY България зарежда няколко двигателя на бизнес и кадрови растеж — пет продуктови екипа (back-end и front-end, отговорни за основния продукт и всички свързани с него функционалности и приложения, и marketplace екип, който разработва платформа за програмисти), маркетинг, sales и support отдели, както и QA екип. Когато се роди идея за нова функционалност, от всички екипи се заформя временна „бойна единица”, а с времето TIMIFY ще създадат отделни екипи за всеки продукт от портфолиото си.

Всички ли в екипа са пловдивчани или имате колеги и от други градове?

(Д.С.) Всъщност по-голямата част от колегите не са от Пловдив. Някои от тях са дошли в града да учат и са останали тук, други работят при нас дистанционно няколко месеца, след което решават, че е по-добре да се преместят в града. Имаме и колега, който работи от София, и обмисля да се премести в Пловдив, защото би се чувствал по-добре да е с нас. Работим хибридно, като използваме платформа, в която всеки си резервира бюро в офиса в най-удобните за него дни.

Вече сте над 50 колеги в глобален мащаб и не спирате да растете. Какви качества споделяте и какви хора търсите?

(К.М.) Имаме стабилна култура и процеси, но те винаги търпят оптимизиране. Затова търсим инициативност, самостоятелност, мотивация и енергия. Търсим огъня в кандидатите, защото целият екип го има и по този начин се мотивираме един друг. Истината е, че ако ходим на работа, само защото трябва да работим, никога няма да стигнем далече.

(Д.С.) Високо ценим и качества като организираност, уважение към начина, по който работят другите, и креативност както по отношение на дизайна, така и по отношение на програмирането. В допълнение на тези качества свободата, която даваме на хората, гарантира и тяхното израстване в компанията. Никой не е притиснат още от първия работен ден при нас и има пълна свобода на действие, мнение и идеи

(К.М.) Въпреки че активно търсим back-end и front-end програмисти, защото планираме да предложим много нови функционалности, не наемаме специалисти на всяка цена. Най-важното за нас е кандидатът наистина да пасне на културата и динамиката ни, затова инвестираме време да намерим правилния колега. Бързаме бавно, така да се каже.

Какво мотивира хората да кандидатстват в TIMIFY, с какво ги привличате?

(Д.С.) Първоначално ги привлича самият продукт и огромният му потенциал за развитие, но това, което ни казват вече настоящи колеги, е че и процесът ни на подбор играе съществена роля. При нас интервюто не е сухо, а разстоянието между „Човешки ресурси” и съответния team lead е кратко. Не се държим като цербери, а се стремим да изградим приятелска обстановка, в която спокойно да поговорим и да преценим заедно с кандидата дали си пасваме. Все още не сме голям екип, но сме повече от единни и за нас е приоритет да останем такива.

Катя Менинг

(К.М.) Ситуацията „изпит”, в която притискаш кандидата в ъгъла и го обстрелваш с въпроси, не помага на двете страни да се намерят и да разберат дали имат обща база за работа. Затова се стремим кандидатите да влязат с добра емоция в целия процес. Той се състои от три стъпки — всички CV-та, които идват от най-различни канали, се събират в специализирана платформа, гарантираща висока защита на личните данни. След това правя предварителната селекция и провеждам първото интервю с кандидата, за да преценя дали ще пасне на културата на TIMIFY. Това е много по-важно и ефективно за нас, защото всичко друго може да се научи. Ако се „срещнем” на този етап, кандидатът стига до лично техническо интервю със съответния мениджър.

Днес те питаме…

Kаква нетна месечна заплата получаваш в IT сектора?
Loading ... Loading …
А какво задържа служителите в компанията?
Деян Спасов

(Д.С.) Част от грижите, които полагаме за хората си, е възможността не само да надградят, а да променят компетенциите си. Ако наш колега сподели, че би искал да се развива в друга посока или ние сами виждаме потенциал за такова развитие, заедно намираме начин как да го постигне. Това е win-win ситуация, защото колегите правят това, което им доставя най-голямо удоволствие, докато компанията също печели, тъй като високата мотивация води до повече и по-качествени TIMIFY продукти. Един колега например започна като маркетинг специалист, но се прехвърли в продуктовия екип и в момента отговаря за един от големите ни клиенти и разработката на ключови функционалности и приложения. Друг front-end програмист сподели, че има интерес да се развива в областта на сигурността и го натоварихме с нелеката задача да мине сертификационен курс. По негова инициатива работи не върху един, а цели три сертификата.

(К.М.) На първо място гледаме на хората си чисто човешки. По време на локдауните например веднага предложихме гъвкави работни часове и свободата да си останат вкъщи, за да могат да съчетаят грижата за децата с работата. Продължаваме да го правим и днес, като оказваме нужното съдействие на всички колеги с деца. Те имат пълната свобода да преценят кога да се погрижат за семейството си и кога да си довършат задачите, защото за нас е важно да има резултати, а не в колко часа си си тръгнал от работа.

Професионалното развитие се превърна в задължителен „бонус” от целия пакет. Вие как помагате на своите таланти да се развиват?

(К.М.) Два пъти годишно провеждаме задълбочени лични срещи с тях. Заедно се съгласяваме за целите, които всеки иска и трябва да постигне според посоката на развитие, която търси. На следващата среща пак заедно преценяваме докъде са стигнали и какво друго им е нужно, за да продължат напред. Инвестираме в хората си, защото по такъв начин инвестираме в развитието на TIMIFY. Например в последно време колегите все по-често проявяват интерес да повишат езиковите си компетенции, за да се чувстват по-сигурни в работата си, затова покриваме разходите за избран от тях езиков курс, предлагаме специализирана платформа за чужди езици, а от скоро в офиса идва и учител по немски език, защото така пожелаха част от колегите.

(Д.С.) Организираме и посещения на различни конференции, които или колегите предлагат, или ние смятаме, че ще им бъдат полезни. В случай че събитията са присъствени, покриваме, разбира се, и разходите за транспорт и хотел. Помагаме на всеки да се развие по всякакъв начин, за да не губим ценни знания и експертиза.

Една модерна фирмена култура върви ръка за ръка с времето, дори го изпреварва. Как TIMIFY успява да постигне това?

(Д.С.) В началото на пандемията веднага увеличихме заплатите на хората си, за да им осигурим и финансова сигурност. Държим на тях и го показваме при всяка възможност. Това е и една от причините да не растем главоломно, за да не се наложи да се разделим със специалисти в друг кризисен момент.

(К.М.) Също така от началото на следващата година ще вдигнем платения отпуск на 30 дни, какъвто е стандартът в Германия. Имаме и мотивиращ бонус „Препоръчай приятел” не защото е модерен, просто трябва да си повече от сигурен кого препоръчваш, тъй като ще работиш с него. Това е изключително важно за компания като нашата. В офиса в Мюнхен имаме допълнителни придобивки, които не можем да осъществим в България, но постоянно търсим еквиваленти и тук, за да предложим ако не еднакви, то близки мотиватори за всички. Защото ние не сме просто колеги, а приятели, които са се убедили, че прекараното време заедно в офиса и извън него е пълно и ценно.

Ако и ти държиш да прекарваш пълноценно работния си ден в компанията на приятели, докато завладяваш 29-тата държава с нови booking функционалности, запознай се подробно с профила на TIMIFY в job board-а на DEV.BG.