+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

77+31 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

TIMIFY Developer Platform — взаимосвързаност по интелигентен начин и пълна свобода на действие

Компанията за online booking решения TIMIFY посрещна новата година с пълна кошница с подаръци под елхата: два пъти повече колеги, четвърти офис в модерна бизнес сграда под приветливото пловдивско слънце и над 135 хиляди малки, средни и големи клиенти от 26 държави. Но несъмнено най-вълнуващият подарък, който екипът си беше подготвил, е интуитивна dev платформа и marketplace, от които се възползват все повече вътрешнофирмени и freelance програмисти, когато се нуждаят от решение тук и сега.

Иновациите не идват сами, а се раждат от проби и грешки
Петър Виденов
Product Owner

Пътят на TIMIFY през последните десет години е типичен за всеки успешен стартъп, така че и тяхната история е осеяна с множество опити, несполуки и понякога болезнени уроци. Но, както казва Петър Виденов, Product Owner: „Ако не се проваляш, не си достатъчно иновативен, а днес сме водещият софтуер за онлайн планиране за големите организации в Европа.“

В началото полезността на решенията на TIMIFY е припозната предимно от малки и средни по големина бизнеси в Германия. През 2015 г. компанията разширява клиентското си портфолио на целия континент, а малко след това идват големите организации с хиляди служители и множество локации:

„Това наложи да преосмислим основния ни продукт, за да предложим онлайн резервации и управление на голям обем от ресурси по интелигентен начин. За да осигурим търсената взаимосвързаност, изградихме инфраструктурата наново. Така големите компании вече можеха да използват продукта не само за индивидуални нужди, но и да го персонализират, като премахват и добавят функции. Истината е, че ако се създава всяка специфична функционалност за един клиент, тогава продуктът става неизползваем за друг, затова трябваше да сме изключително умни в начина, по който разработваме софтуера си,” добавя Петър.

През 2018 г. TIMIFY стартира своя marketplace за уеб приложения, които да се достъпват бързо и да се инсталират лесно, разширявайки функционалността на основния продукт. Малко след това пуска версия 4.0 на цялата си инфраструктура, която привлича още корпоративни клиенти със своята гъвкавост, а през новата 2023 година подготвя и официалното анонсиране на developer платформата си за външни програмисти.

Идея, хакатон, TIMIFY dev platform
Веселин Тонев
Lead Engineer

„Платформата представлява комплект от инструменти, които позволяват на програмисти да създадат уеб приложения възможно най-бързо и да имат пълна свобода на конфигурация, докато си взаимодействат с нашия API. Тъй като е насочена към колегите специалисти, фокусът падна върху нейния user experience и той беше едно от основните предизвикателства при разработването ѝ,” обяснява Веселин Тонев, Lead Engineer и главно действащо лице в изграждането на dev платформата. „Но най-голямата трудност бяха платените приложения — тежка функционалност, която засяга всеки TIMIFY продукт като дизайн, код и т.н. и всичко трябваше да бъде свързано по такъв начин, че да работи гладко.”

За да са сигурни, че ще се случи точно така, TIMIFY тестват идеята си на интензивен хакатон, защото палитрата от решения и функционалности е внушителна. Платените приложения предлагат три модела на плащане — еднократно, месечен абонамент или на базата на ползване (pay per usage), като може да се комбинират различни модели според конкретния случай. Освен това над 50-те налични уеб приложения са разделени на публични и частни, като първите са достъпни за всички и имат собствен onboarding, а вторите — само за компаниите, които определи програмистът чрез идентификационен ключ. Не на последно място приложенията спадат към отделни категории като например синхронизация на календари и CRM, видео конференции, автоматизация на маркетинг и фактуриране и други.

Процесът на създаване на ново уеб приложение в платформата е максимално опростен, както разбираме от Веселин: „Програмистът следва стъпките в нашия app builder, като поетапно дефинира спецификите на своето приложение — дали ще е публично или частно, в кои държави ще е налично, до кои TIMIFY ресурси ще има достъп. След това създава свой идентификационен ключ, избира план на ползване, персонализира своята компания и задава ценовия модел.”

В платформата няма ограничения на тези специфики, така че могат да се изграждат от най-простите до най-сложните приложения, като междувременно програмистът има възможност да се абонира за web hooks, които backend-ът на TIMIFY редовно изпраща, за да осигури най-пресните данни. „Накрая преценяваме дали приложението отговаря на всички изисквания за сигурност и използваемост и това е — вече е готово да бъде пуснато в действие.”

Днес те питаме…

Kаква нетна месечна заплата получаваш в IT сектора?
Loading ... Loading …

Dev платформата гарантира свобода и гъвкавост не само на програмистите и клиентите, когато създават уеб приложения и синхронизират данни между TIMIFY и трета страна, но постепенно се превръща и в мощен инструмент в ръцете на техническите партньори на компанията. Такъв например е полският финтех Ailleron, който предлага lease tech решения за финансовия сектор: „Заедно разработваме booking функционалност за големите банкови институции, която ще позволи на крайния клиент да провери календара на своя банков консултант и да си резервира час за среща с него. Функционалността ще се интегрира директно в софтуера на банката, като, разбира се, се спазят всички протоколи за сигурност,” добавя Кристиян Стойков, Tech Solution Engineer. По този начин решението на TIMIFY ще спести значително време както на служителя, така и на потребителя, който бърза да си отвори депозитна сметка или да предоговори условията по ипотечния си заем.

От app концепция направо в магазина

Наличността на готови продуктови единици, които да се инсталират в основния продукт и така да отговорят максимално бързо на новопоявила се бизнес нужда, е основният фактор големите организации да работят активно с TIMIFY. Тази гъвкавост е видима и в скоростта, с която компанията реагира на обществени нужди.

Кристиян Стойков
Tech Solution Engineer

Така например още в началото на COVID пандемията пуска в своя marketplace уеб приложението TIMIFY Book & Shop, с което компании успяват да поканят клиентите да влязат и да разгледат продуктите в съответния магазин с ограничени във времето слотове за пазаруване, докато управляват отделните търговски площи и планират прозорци за дезинфекция. Приложението е разработено само няколко дни, след като в Германия предварителното запазване на час за посещение на различни локации става задължително със закон: „В рамките на броени дни над 25 хиляди подобни локации станаха наши клиенти. Малко след това към нас се обърнаха и много болнични заведения от Австралия, за да внесат ред и спокойствие, когато много хора чакат да бъдат прегледани от различни специалисти, а днес продължаваме да работим и с редица общински структури в Испания, които не спират да се дигитализират вследствие на пандемията,” добавя Кристиян.

TIMIFY успяват да отговорят на подобни належащи нужди благодарение на своя marketplace, където full stack екипът е способен в рамките на четири дни да разработи, тества и пусне на пазара работещо уеб приложение. „Ето толкова добре сме се напаснали и затова от новите колеги очакваме не само твърди умения като JavaScript, Node.js, React и TypeScript, но най-вече мислене как да свързват и техническите, и социалните, и бизнес аспектите по наистина интелигентен начин,” казва Веселин.

Идеите, които са достъпни в магазина, са резултат предимно на наблюдателността и експертизата на TIMIFY, но ако сте техен клиент и имате предложение, веднага може да го споделите във вътрешната система Feature Upvote и ако другите компании гласуват за него, шансът да бъде разработено за нула време е огромен. Така например се ражда интеграцията на TIMIFY с Microsoft Teams и други познати платформи за комуникация, така вероятно скоро ще се роди и решение, което да ограничава броя на резервациите за локации с натоварен човекопоток.

Новата година настъпи в TIMIFY още през 2022-ра

„Бяхме едни от първите в нашия сектор, които предложиха dev платформа и app marketplace в подобен мащаб, a в момента работим по друга иновация, която ще оформи индустрията по коренно различен начин. Тя се базира на AI и ще отвори хиляди нови възможности за бизнеса, защото ще предоставя полезни данни в реално време за възвращаемостта от инвестициите и ще автоматизира още повече вътрешни процеси, което е особено важно по време на криза,” казва Петър и добавя, че вече работят по оптимизирането на отделни процеси в работата на ирландските съдилища и хилядите адвокати, които входират тонове документи за много по-кратко време. „Това, което виждам като тенденция, тръгнала от Западна Европа, скоро ще стане реалност и у нас, а именно — отвореност на публичния сектор към софтуерни решения като тези на TIMIFY. Дори се надявам това осъзнаване да се случи в България още през тази година,” допълва той.

Неминуемо всички тези иновации ще продължат да водят и до стабилното разширяване на екипа, но не само: уеб приложенията на компанията се използват във всички сектори от всякакви по големина публични и частни организации в най-различни държави, а ако имат тясно дефинирани изисквания, разполагат с TIMIFY marketplace и помощ от усмихнатия екип на компанията. Така че, ако искаш и ти да станеш част от него, не пропускай да провериш Job Board-a на DEV.BG, за да видиш как можеш да постигнеш това още сега.