*Текстът е предоставен от The Recursive
Заглавна снимка: Маркус Крьогер, Head of Digital Technology Center Commerzbank Sofia
С дневен обем от над $6 трилиона, онлайн търговията с FX е сред секторите с най-голям растеж през последните десетилетия. Тази тенденция бе ускорена от различни фактори, сред които дигитализация, промени в предпочитанията на клиентите, управление на риска и изискванията на компаниите за безопасна търговия в дигитална среда. През годините десетки платформи се появиха на пазара с желанието си да създават продукти за онлайн FX търговия. Този сегмент обаче все още остава недоразвит, поради високите регулаторни изисквания. За да разберем какво стои зад изграждането на една от най-успешните онлайн FX платформи, се срещаме с една от водещите финансови институции в Европа – Commerzbank и нейния развоен екип в Digital Technology Center Sofia.
“Базирайки се на експертизата, която имаме в разработването на финансови продукти и осъзнавайки потенциала на този пазар, в Commerzbank решихме да създадем платформа, която да обслужва милиони потребители ежедневно в цяла Европа. Още от първия ден се концентрираме върху проучване на нуждите на нашите клиенти и как можем да им предоставим правилния продукт. През годините успяхме да изградим 6 продукта, които се фокусират върху различни аспекти на процеса на търгуване. Нашите решения са високо ценени в глобален мащаб, като през последните месеци те бяха отличени в 2 независими проучвания на Global Finance Magazine и Euromoney. Не бихме могли да постигнем този успех без да имаме мотивиран и отдаден екип, който да работи върху създаването на тези продукти”, разказва Маркус Крьогер, Head of Digital Technology Center Commerzbank Sofia.
Платформа с фокус върху клиента
Целта на Commerzbank е да създаде бърз, интелигентен и удобен процес на търговия за своите клиенти. Финансовата институция успява да постигне това чрез постоянната обратна връзка на потребителите и гъвкавия модел на работа, който позволява непрекъснатата възможност за създаване на нови и персонализирани продукти. Чрез този холистичен подход, фокусиран върху желанията на техните служители и на клиентите, от компанията гарантират безупречно клиентско преживяване на потребителите си.
Екипната колаборация е ключ за успеха
За да изгради платформа с фокус върху клиента, Commerzbank залага изцяло на колаборацията между разнообразни екипи и подразделения. В момента по продуктите за търгуване работят заедно експерти от компанията в София, Франкфурт, Лондон и Сингапур.
“Взаймодействието между екипите бе от ключово значение за интегрирането на софийския екип като част от един глобален отряд от професионалисти. Това бе уникална възможност за нас да черпим опит от 150-годишната история на Commerzbank и да създадем среда, която насърчава нашите хора да работят заедно, без да имат граници помежду си”, изтъква Стоян Пеев, мениджър екип в Interest Rates, Currencies and Commodities клъстъра на банката.
Установяване на правилния манталитет
През последните години Commerzbank фокусира усилията си върху формирането на екипи от топ професионалисти, които да могат да създават технологични продукти на най-високо ниво. Компанията акцентира не само върху техническите способности, но и върху личностните качества на своите служители.
“За екипите си търсим професионалисти с ентусиазъм, мотивация и готови да възприемат ценностите и манталитета, които изповядваме в компанията. Ценим опита и предишните квалификации, но много по-важни за нас са личностните качества и желанието за учене и растеж. Гордеем се, че успяхме да създадем среда, където нашите колеги могат да трупат нови знания и да разкрият своя потенциал. Чрез тази дългосрочна стратегия, екипът в София успя постигне високо ниво на мотивираност сред служителите и много нисък процент на недеволни от компанията”, разкрива Деян Аврамов, мениджър екип в Interest Rates, Currencies and Commodities клъстъра на банката.
Банката предоставя възможност за хора, навлизащи в IT индустрията или с минимален опит, да придобият необходимите знания чрез своята академия. Commerzbank разработва и своя Excellence center, където заинтересованите от финанси и финтех да придобият необходимия набор от знания и да растат кариерно в една динамична атмосфера чрез практически опит.
Позитивно влияние върху средата
От българското подразделение на компанията описват перфектното ново попълнение в екипа си като “визионер със силно чувство за принадлежност”. Компанийната политика насърчава всеки член на екипа да споделя предложения за подобрения на продуктите и процесите. Това позволява на всеки да оказва съществено влияние и придава стойност за успеха на клиентите на банката. Софтуерните специалисти имат възможност да работят с най-актуалните технологии в сферата, за да изграждат иновативни продукти и да създадат нова ера във финансовия свят.
“Отворени сме да получаваме обратна връзка и предложения от всеки член на екипа, които да подобрят вътрешните ни процеси и да фокусираме усилията си в приоритетни области. С течение на времето, и придобивайки необходимите познания за бизнес сферата, нашите служителите успяват да изградят отлично разбиране за пазара и желанията на потребителите”, споделя Милена Симеонова, мениджър екип в Currencies and Commodities клъстера на Commerzbank DTC Sofia.
ФинТех индустрията трансформира инвестиционното банкиране с висока скорост, използвайки иновации, за да подобри ефективността на всички участници в сферата. Екипът в София и неговата дейност са от ключово значение, за да се превърне Commerzbank в лидер в дигиталното инвестиционно банкиране на световно ниво. Научете повече за възможностите, които предоставя Commerzbank DTC в София, и станете част от екипа им тук: https://stage2.dev.bg/company/commerzbank-digital-technology-center/#jobs