+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

97+22 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

За възможностите, за изборите и за важността на отношенията в екипа

*Текстът е предоставен от Taulia

Таулиа е компания с 9 години история в България. През това време тя преминава през различни предизвикателни етапи на разрастване, спадове и нови висини. Една впечатляваща тенденция привлече нашето внимание, а именно завръщането на бивши служители обратно към компанията. 23-ма са Таулианците, които вземат решение да потърсят нови възможности извън компанията и средно след около година, година и половина, да се завърнат отново в Таулиа.

Георги Стефанов, Principal SAP Consultant

С трима от тях разговаряхме за това каква е привличащата сила на компанията, с какво се отличава тя и каква е тяхната лична мотивация зад решението да се върнат.

“Хората, атмосферата на стартъпа и цялостното усещане, че това, което правя, има значение – това ми липсваше, когато се преместих в голяма корпорация.” с това започва Георги Стефанов, Principal SAP Consultant. След две години работа в Таулиа той решава да опита нещо ново, а година по-късно отново се присъединява към екипа с носталгия по начина на работа и колегите.

Споделя още, че след завръщането си му се гласува пълно доверие. „Това доведе до успешно развитие на кариерния ми път и до позицията, която заемам в момента. Когато се върнах в Таулиа, бях посрещнат с много нови възможности и задължения”.

Настоящата му позиция е с фокус, както върху оперативни задачи, така и върху това да предава опита и знанията си на други колеги, да дава идеи за подобрение на процеси, и да работи върху тяхното изпълнение.

Мартин Агнер, Data Engineer

Мартин Агнер, Data Engineer, разказва за своя път в компанията, който започва през 2016 г. Тогава той стартира в екип Technical Services на позиция Level 1 Technical Support Engineer. С времето, показвайки своите умения и възможности, преминава през няколко нива на развитие – Level 2, Level 3, както и мениджър на Level 3. Всяка една от тези роли отваря нови хоризонти и довежда до решението му да започне да се развива в програмирането. “Когато се появи вътрешна възможност за позиция Data Engineer, кандидатствах по нея и така станах част от Engineering екипа.” казва Мартин.

Желанието за още предизвикателства и интересът да види как стоят нещата извън Таулиа води до решението му да напусне след 6 години и половина. Още тогава той е с идея, че най-вероятно ще се върне. Това, което се оказва най-важно за него и го връща обратно, е комфортът. “Комфортът ми прави най-силно впечатление в Таулиа. За мен това е свободата, отношенията с хората, начинът на работа – всичко, което искаш да има в една компания. Когато напуснах Таулиа бяха с ясното съзнание, че всичко това няма да го има на другото място и все пак исках да опитам. Не знаех само, че толкова бързо ще се върна 🙂 Вече бях разбрал, че в другата компания няма да науча много нови неща – процесите и технологиите не бяха това, което очаквах. Точно тогава колегите от екипа ми в Таулиа ме поканиха да отидем на караоке. Сравних отношенията, които имам с тях, и тези в новата компания, и доста лесно взех решение – след ден-два вече знаех, че ще се върна. Комфортът и сигурността, готините проекти и тяхната организация, начинът на работа, който е по-приятен – това са причините да се върна в Таулиа.”

Днес те питаме…

Kаква нетна месечна заплата получаваш в IT сектора?
Loading ... Loading …
Александър Ангелов, Operations Manager

Подобна динамика има и кариерният път на Александър Ангелов, Operations Manager.
Александър започва в Таулиа през 2017 г. като Level 1 Technical Support Engineer. По-малко от година след това решава да отиде в друга компания, тъй като към онзи момент в неговия екип няма достатъчно възможности за развитие.

“Условията, които предлагаха на новото място, бяха супер, но самата работа не беше за мен. Тръгнах си още преди края на изпитателния ми срок. След това си дадох време, за да разбера по-добре какво търся и какво искам. Почивах през летните месеци и един ден дойдох в офиса на Таулиа. Видях се с екипа, разказаха ми какво се е променило в департамента. Споделиха ми, че са направили нов екип, който би бил идеален за мен. Предишният ми мениджър сподели, че има положителни впечатления от моята работа, има ми доверие и ме вижда да се развия в посока лидер на новия екип. Замислих се, че Таулиа е компанията, в която съм се чувствал най-много себе си. Това е мястото, където мога да работя по начин, който ми харесва и не ме ограничава. Тук не ми се налага да се държа изкуствено по цял ден. Честен и открит съм с клиенти и колеги. Чувствам се у дома си с тези хора. Чувствам се себе си и на мястото си.”

Връщайки се в компанията Александър започна на позиция Level 2 Technical Support, като не след дълго става мениджър на новосъздаден екип Message Operations. Около 6 месеца по-късно поема ролята на лидер на екип от Level 1 Technical Support специалисти. На настоящата си позиция като Operations Manager Алекс ръководи няколко екипа в различни локации на компанията – България, САЩ и Сингапур.

Той разказва за работа си: “Главната ми задача е в това да се грижа хората в екипите на различните локации да се чувстват добре, да имат необходимите ресурси, с които да си изпълняват задълженията, да са на едно и също ниво на работа – всички да се справят еднакво добре, да доставяме най-добрата услуга на клиентите, да подобряваме живота и на тях, и на колегите. Постоянно търся звената, които могат да се оптимизират в работата ни, не само грешките, но и ресурсите, с които работим, да са по-ефективни и модерни. Занимавам се с това да структурирам по най-добрия начин оперативната работа на хората, да се грижа за това да имат ясен план за развитие. Всеки да има поставена цел пред себе си и да осигурявам възможностите или поне ресурсите, с които да развие необходимите качества, за да я постигне.”

А връщайки се към момента, в който започва отново в Таулиа, Алекс си припомня, че “главната причина да се завърна беше новата структура и организация на работа, но и честността между колегите. Дори и да става въпрос за нещо лошо, се говори открито и аз го оценявам.”

“Най-често служителите обясняват решението си да се завърнат в компанията с дружелюбната обстановка, колегите си в Таулиа и интересната работа. Откритото отношение и подкрепата на мениджърите за личното развитие на всеки, дори то да води извън компанията, също е фактор.”

“Ние не искаме да задържаме хората на всяка цена. Важно е да знаят, че отношенията ни са партньорски – те правят най-доброто за компанията и компанията иска най-доброто за тях. Всеки рано или късно напуска, но дали ще се разделим с чувството, че прекараното време заедно е имало смисъл, е от голямо значение.” така обобщава тенденцията по завръщане Яна Първанова – Director of Engineering.

Повече за компанията в профила ѝ в DEV.BG или на https://taulia.com/ и https://www.linkedin.com/company/taulia/.