*Текстът е предоставен от SiteGround
Предизвикателство
Цифровите технологии често се възприемат като начин да бъдем еко, да намалим хартията в офисите и въглеродния си отпечатък като цяло. Всички знаем отрицателното въздействие на пластмасите за еднократна употреба, но въглеродният отпечатък на интернет е нещо, което не е добре известно и често се пренебрегва.
През последните години редица проучвания сочат, че създаването, съхраняването и потреблението на цифрово съдържание е изключително ресурсоемко и следователно силно замърсяващо.
През 2023 година съществуват около 1.13 милиарда уеб страници в интернет пространството. И макар че само част от тях са активни, отражението за околната среда може да бъде съществено.
Ако интернет беше държава, тя щеше да е четвъртият най-голям замърсител.
Добре дошли в World Wide Web, където едно посещение на уебсайт отделя средно 1,76 g CO2 поради интензивната процесорна мощност, необходима за зареждане и показване на страницата. При огромното количество уебсайтове, които се състезават за внимание и уеб страници, пълни с данни, не е чудно, че интернет поглъща огромно количество енергия. Ако към уравнението се добави и бавен уебсайт, то притежателят му не само разочарова посетителите, но и увеличава загубата на енергия, изтощава сървъра си и увеличава електронните отпадъци.
И така: как бихме могли да намалим въглеродния отпечатък на своя уебсайт?
Решение
Има няколко начина да намалите въглеродния отпечатък на уебсайта си, включително използване на екологичен хостинг, оптимизиране на ефективността на уебсайта, намаляване на размера на файловете и други. Ето няколко стъпки как да създадете по-устойчив уебсайт.
Проверете въглеродния отпечатък на вашия уебсайт
Изключително трудно е да се установи пълната енергийна верига на използването на интернет, защото всеки има различно устройство, машините работят при различни температури и потребителите са по цял свят. Всеки уебсайт има множество активи, които могат да бъдат хоствани на различни платформи. Всяко от тях оказва влияние върху консумацията на енергия на вашия уебсайт.
За да се усложнят допълнително нещата, мярката за ефективност се променя постоянно. Според закона на Koomey енергийната ефективност на компютрите се удвоява приблизително на всеки 2,7 години от 2000 г. насам.
Хостингът на вашия уебсайт е един от важните фактори, когато става въпрос за цялостния ви цифров въглероден отпечатък. Изборът на зелен хостинг доставчик, който използва възобновяема енергия, е ефективен начин за намаляване на вашия собствен въглероден отпечатък. Това е проста и въздействаща стъпка към по-устойчив интернет.
Центрове за данни в близост до вашите потребители
Всеки уебсайт живее на физически сървър някъде по света. Колкото по-близо е този сървър до по-голямата част от вашите посетители, толкова по-бързо ще се зарежда уебсайтът ви за тях и толкова по-малко енергия ще консумира.
Например, клиентите на SiteGround могат да избират от един от нашите 10 центъра за данни по целия свят – четири в САЩ, четири в Европа, един в Азия и един в Австралия.
Сървърите работят на най-новия технологичен стак
Сървърните технологични стакове стават все по-ефективни в стремежа да се подобри уеб производителността, постигайки същите резултати с по-малко обработка и енергия. Използването на последните стабилни версии на най-новите уеб технологии обикновено осигурява оптимална производителност, сигурност и енергийна ефективност.
Блокиране на зловреден трафик от ботове
Уеб сайтовете консумират енергия всеки път, когато бъдат посетени, и това включва ботове. Предотвратяването на нежелани ботове може да подобри сигурността, да намали потреблението на енергия и да няма неблагоприятно въздействие върху потребителите.
Каква е нашата роля
Надяваме се, че тази статия демонстрира значителното глобално въздействие на цифровите технологии по отношение на емисиите на въглероден диоксид. Тогава възниква въпросът какво можем да направим самите ние?
По същия начин, по който сме били разточителни с физически продукти и услуги, ние също сме били разточителни онлайн.
Толкова е лесно да се създават уеб страници, да се добавят видеоклипове и изображения и да наливаме десетки параграфи от текст, че не винаги спираме, за да обмисляме въздействието, което има, целта, на която служи, или дали това, което сме създали дори отговаря на нуждите на потребителя.
Като за начало – ако имате собствен сайт, можете да измерите неговото въздействие с безплатния онлайн калкулатор, който SiteGround разработва за целта. И да действате спрямо това какви ще бъдат показателите ви. По-горе обсъдихме някои добри варианти.
Денят на Земята, който предстои на 22 април, е добър повод и да бъдем сред природата! Каним те да прочетеш нашия отчет за социална отговорност и да го споделиш в социалните мрежи с хаштаг #sitegroundforest до 31 май, като по този начин ще осигуриш засаждането на едно дърво в гората на SiteGround. Служителите на компанията също са включени със специално Earth Day Bingo, което да им помогне да бъдат по-еко ориентирани и да живеят по-зелено.
Честит ден на Земята! Да не забравяме, че ни е само една и грижата за нея трябва да бъде наша обща цел.