*Текстът е предоставен от REWE digital
От 1 юли 2023 г. вторият по големина търговец на храни в Германия REWE Group вече няма да отпечатва седмични оферти.
Галерията #umdenkbar: организира прощално парти за иконата за търговия на дребно – печатната брошура на REWE. За да отпразнува подобаващо сбогуването с иконата на търговията на дребно, REWE създаде галерия #umdenkbar във Freiheit в Берлин.
Като пионер в индустрията, REWE се фокусира върху дигиталната комуникация на офертите към клиента!
На снимката виждате как членът на борда на REWE Group Питър Мали предава последното копие на хартиената брошура на NABU Лейф Милър, националния мениджър на Екологичната асоциация с най-много членове, която подкрепя ангажимента за устойчивост.
„С този ангажимент REWE дава значителен принос за опазването на нашите природни ресурси и намаляването на собствения си въглероден отпечатък“, казва Милър. Националният директор на NABU настоя да се сбогува лично с хартиената брошура в Берлин. „Радваме се, че REWE поема социална отговорност и се надяваме, че много конкуренти в сектора на търговията на дребно с храни ще последват това решение.“ NABU подкрепя ангажимента на REWE за устойчивост от 2009 г. като независим орган.
Какво ще се купи през следващата седмица, често се решава в събота. Тогава, когато цветно отпечатаните оферти с изгодните цени пристигат в пощенските кутии в Германия. Това е традиция в немските домакинства от десетилетия. Никой друг рекламен носител не е така утвърден в търговията на дребно. Досега беше немислимо това да се промени. Като първия голям търговец на храни на дребно в Германия, REWE прави немислимото. На 1 юли 2023 г. REWE оттегли печатната брошура в полза на опазването на околната среда и климата – и по този начин направи революция в планирането на седмичното пазаруване за милиони хора в Германия. За сбогуване компанията отдава почит на ритейл иконата със собствена изложба.
Всъщност REWE обяви премахването на хартиената брошура миналото лято. „Мнозина намират нашето решение за рисковано. В края на краищата хартиената брошура е била най-важният рекламен носител в индустрията от десетилетия. В REWE печатните оферти са част от историята на компанията от 30-те години на миналия век“, казва Питър Мали в галерията #umdenkbar в Берлин. „Но можем да се подобрим, когато става дума за устойчивост, само ако преосмислим, поставим под въпрос старото и покажем смелост. С нашия ориентиран към бъдещето микс от дигитални оферти, телевизия и реклами, ние не само достигаме до нашите клиенти по-прецизно, но и по-устойчиво.“
През 2016 г. REWE беше първият германски търговец на дребно на храни, който премахна найлоновите торбички – също десетилетна икона за пазаруване в търговията на дребно с храни – в полза на околната среда. Сбогуването с хартиените брошури вече е следващата логична стъпка в стратегията за дигитализация и устойчивост на търговеца на дребно – отново като пионер в индустрията.
Целенасочено и дигитално: Бъдещето на промоционалния бизнес и краят на хартиената брошура не означава, че клиентите на REWE ще трябва да се справят без евтини оферти в бъдеще: както и преди, те могат да се възползват от над 300 атрактивни специални оферти, от които да избират всяка седмица. REWE прави комуникацията на офертите по-устойчива и целенасочена. Клиентите вече могат да научат за седмичните оферти в приложението REWE, на rewe.de/angebote, в бюлетина на REWE, чрез WhatsApp или в традиционни медии като ежедневници или по радиото.
„Искаме да достигнем до клиенти от всички възрасти по каналите, които използват всеки ден. Ние интензивно и успешно тествахме новия медиен микс за бизнеса с кампании в градските и селските райони“, обяснява Питър Мали. „Инвестираме разумно спестените разходи от преустановяването на печатната брошура – от една страна в агресивна реклама във всекидневниците, по радиото и по телевизията, а от друга страна в избрани проекти за устойчивост като климатичния фонд на NABU.“
Съвсем доскоро REWE отпечатва и разпространява около 25 милиона брошури всяка събота. За справка това е повече от два пъти общия тираж на всички ежедневници в Германия. С пренастройването на комуникацията на офертите, компанията спестява повече от 73 000 тона хартия, 70 000 тона CO2, 1,1 милиона тона вода и 380 милиона kWh енергия всяка година.
За REWE
С оборот от 28,4 милиарда евро (2022), повече от 160 000 служители в цялата страна и 3800 магазина, REWE Markt GmbH е една от водещите компании в германския сектор за търговия на дребно с храни. Магазините на REWE се управляват като клонове или от независими търговци на дребно на REWE. Кооперацията REWE Group е една от водещите търговски и туристически групи в Германия и Европа. През 2022 г. компанията постигна общи външни продажби от 84,8 милиарда евро. REWE Group, основана през 1927 г., има повече от 384 000 служители в 21 европейски страни.
Новосъздаденото и бързо развиващо се звено на REWE digital в България е базирано в София и Варна и заедно с други бизнес звена, в момента участва в активното развитие на един от най-вълнуващите дигитални проекти в хранителната индустрия на дребно. Бързо развиващият се онлайн хранителен бизнес изисква фокус върху клиентите в реално време и данни, нови и развиващи се бизнес модели и изключително гъвкави цифрови решения. Ние предлагаме на нашите екипи среда, която ни позволява да си сътрудничим и по този начин ни помага да развием модерни, иновативни и ориентирани към клиента подходи. REWE digital обединява тези стратегически онлайн дейности за REWE Group – ние сме посветени да бъдем водещ доставчик на онлайн пазаруване и услуги за доставка на храна. REWE Group е една от водещите компании за търговия на дребно и туризъм в Европа. Около 330 000 служители работят в Германия и в чужбина, за да гарантират, че нашите клиенти са доволни ден след ден. Основните ни марки включват BILLA, Penny, Mercury, BIPA, ITS, DER, Meier’s Weltreisen, Jahn Reisen и Toom Baumarkt. Ако искаш да бъдеш част от нас, разгледайте работните ни позиции сега тук.