*Текстът е предоставен от Postbank
Компанията получи отличието „Топ работодател“ от Top Employers Institute, който сертифицира най-добрите места за работа в света
Освен иновативен лидер на банковия пазар в България, Пощенска банка е топ работодател, който залага на високите технологии и различни иновативни подходи в привличането на таланти. Компанията успешно интегрира нестандартни решения, за да подобрява непрекъснато преживяването на служителите и кандидатите за работа.
Високи стандарти и преобръщане на представите
Отличието „Топ работодател“ на Пощенска банка е именно за нейната новаторска визия и високи стандарти в прилагането на световно утвърдени работодателски практики. Сертификационният процес от Top Employers Institute, продължил близо 6 месеца през 2022 година, включва оценяване от международно жури с независими експерти, които изследват внимателно над 20 области от управлението на човешките ресурси. Високите резултати от годишния анализ показват най-вече грижата за благосъстоянието и развитието на всички над 3000 служители в банката, които тази година ще станат още повече след приключването на сделката по придобиването на клона на БНП Париба Пърсънъл Файненс в България.
Финансовата институция едновременно преобръща представите на клиентите за традиционна банка и на младото поколение за банката като консервативно място за работа. Служителите работят с финансови продукти от ново поколение като: дигиталния асистент EVA с вграден изкуствен интелект, дигиталния портфейл ONE wallet by Postbank, използват различни дигитални канали за банкиране в обновени клонове с изключителен дизайн, в които работят зони за видео консултация, както и уникалните за пазара дигитални зони за експресно банкиране. Освен специално отношение към клиентите със своите продукти и услуги, банката показва внимание и към своя екип, създавайки среда, която дава възможност на служителите да реализират и най-нестандартните си идеи. А за всички кандидати и нови служители Пощенска банка създава запомнящо се геймифицирано VR преживяване.
Иновативна геймификация във виртуална среда
Геймифицирана VR софтуерна апликация представя Пощенска банка като работодател в една забавна и ангажираща интерактивна среда за учене. Проектът наскоро спечели награда за Employer Branding иновация и е интересен с това, че използва технологията на виртуалната реалност по един различен начин, който се отличава именно с прилагане на игровизация във виртуална среда (за разлика от стандартния подход за използване на VR в бизнеса най-вече чрез 360 градусови видео разходки и пасивно представяне на корпоративна информация).
Софтуерната VR апликация представлява компютърно генерирана симулация на тематично свързани с банката 3D обекти и среди, с които зрителят може да взаимодейства физически, както и да се включва в различни интерактивни куизове и игри, използвайки високо-имерсивна система (VR очила). Уникалността на геймифицираното VR преживяване е свързана с феномена „имерсия“ или т.нар. „усещане за присъствие“ във виртуална среда, наподобяващо усещането за присъствие в реалния свят. Възможността за участие в 360 градусова имерсивна среда със сферично озвучаване и интеракция със средата чрез реални движения, създава именно това „усещане за присъствие“.
Имерсията позволява човек да участва в преживяването с цялото си тяло и повече компоненти на сетивната система, като взаимодейства с „изживяването“ в реално време. Чрез тази технология се получава силно активиране на хипокампуса – мозъчна структура, която е част от лимбичната система и чиито основни функции са формирането на нови спомени, паметта и пространствената ориентация.
VR софтуерната апликация постига атрактивно геймифициране на корпоративната култура на Пощенска банка и дава възможност на кандидати и нови служители още при първоначалния контакт да усетят характерната за работната среда в банката висока дигитална култура.
Когато новаторството е традиция
Непрекъснатият стремеж към иновации, част от ДНК-то на компанията, намира силно отражение и в стратегията за привличане на таланти и подбор. Пример в тази посока е интерактивният кариерен сайт https://careers.postbank.bg/ с дигитална геймификация под формата на куиз-игра „Ново начало“. С нея Пощенска банка предизвиква кандидатите да се отправят на интергалактическо пътешествие и да открият бързо и лесно най-подходящите за тях позиции според личностния им профил. Креативният подход в общуването с кандидатите се изразява и в използване на различни канали за комуникация, които помагат на компанията ефективно да достига до GenZ поколението. Новият кариерен Viber чатбот на банката е създаден с първата и единствена до момента платформа за подбор чрез Viber – в Top 10 най-сваляни приложения в света, използван от 94% от потребителите в България. Instagram каналът PostbankSuperstarter, е друг иновативен инструмент, с който компанията „казва“ на кандидатите: „За нас ти си повече от CV” и им дава възможност за бързо и лесно кандидатстване за стаж с 3 снимки или story в социалната мрежа. Пощенска банка е също така и първата банка, която стартира собствен канал Postbank BG в популярната социална мрежа Tik-Tok.
И ако първото впечатление в контакта с работодателя е важно и често решаващо, всяко следващо при направен избор е не по-малко определящо за качеството, продължителността и удовлетвореността от взаимоотношенията. Възможностите за личностно и кариерно развитие са едни от най-важните неща за всеки служител и в тази посока индивидуализираните learning пътеки за развитие спрямо всяка позиция в Пощенска банка са само един от многото инструменти на компанията за подобряване на преживяването на хората в екипа.