*Текстът е предоставен от Postbank
Представяме три дами, които разказват за своето развитие от експертна до мениджърска позиция в IT екипа на Пощенска банка. Роксана Ботева и Виктория Ангелова започват като експерти „IТ Обслужване и поддръжка“ през 2021-ва и след около година Роксана става ръководител подсекция „Десктоп инфраструктура“, а Виктория заема позицията ръководител секция „IТ Обслужване и поддръжка“. Фатме Садул стартира като експерт управление на IТ доставки през 2020 и след по-малко от година преминава на позиция ръководител звено „Управление на IТ доставчици и разходи“. Ето какво споделят те за пътя си в компанията, която са избрали за свой работодател, защо именно Пощенска банка и какви са най-интересните и предизвикателни моменти и проекти в работата им.
Разкажете ни за своята кариера и развитие в Пощенска банка?
Роксана Ботева: Дълго време следях обявите за работа в Пощенска банка, преди да кандидатствам. Бях проучила възможностите за професионално развитие и много исках да работя именно в тази институция. Изобщо не гледах обяви от други работодатели – бях си поставила за цел да работя именно тук. Щом се появи подходяща за мен позиция, веднага изпратих автобиографията си и впоследствие започнах кариерата си в Банката като IT Сървис деск експерт, първо ниво на поддръжка.
Голямото ми желание за техническо развитие бързо ме отведе към второ ниво на IТ обслужване и поддръжка, а няколко месеца по-късно бях преназначена като Старши тийм лидер за екип „IТ Десктоп инфраструктура“ в управление „Информационни технологии“, където съм и в момента. Екипът ни се състои от изключителни професионалисти и интересни личности, доказали своята експертиза, с които е истинско удоволствие да се работи.
Фатме Садул: Започнах работа в Пощенска банка през 2020 г. като експерт „Управление на IТ доставчици“ в Дирекция „Информационни технологии“, като в рамките на 2 години придобих достатъчно познания и опит, което ми помогна да поема функцията на ръководител Секция „Управление на IТ доставчици“.
Виктория Ангелова: Кариерата ми в Пощенска банка започна като на шега – преди няколко години, точно на първи юни. Тогава по детски все още не вярвах, че ще успея да се докажа или че ще заслужа възможността един ден да заема ръководна позиция. През цялото време се стремя да предизвикам себе си, признавам си, не е лесно, но научих спецификите на работата в секцията “IТ обслужване и поддръжка” и в момента смело мога да кажа, че винаги съм искала да работя точно в толкова цветен и прекрасен екип. Най-хубавото от развитието ми в секцията е частта, в която виждам, колко са щастливи хората, когато знаят, че има на кого да разчитат, както и моментите, в които се чувстваш полезен и виждаш резултата от своите действия.
Защо избрахте тази компания за свой работодател и с какво смятате, че тя е привлекателна за IT специалистите?
Роксана Ботева: Вярвам, че човек трябва да работи това, което го вдъхновява и го кара да ходи с желание на работа. Пощенска банка ми дава точно това усещане: обичам да ходя на работа!
Компанията се грижи служителите да се чувстват добре и комфортно на работното си място, както и постоянно да надграждат знанията и уменията си чрез регулярни и интересни обучения и събития.
Винаги следваме новите технологии и се опитваме да сме иновативни в нещата, които правим. В такава компания, каквато е Пощенска банка, всеки IТ специалист може да се срещне с широк спектър от технологии, бизнес модели и софтуерни продукти на едно място. Банката предоставя много възможности за кариерно развитие, но и много държи на баланса професионален-личен живот за своите служители.
Фатме Садул: Избрах организацията, като една от най-развиващите в дигиталното банкиране, също така заради фирмената култура, която банката изповядва. Мотивиращо е както за мен, така и вярвам за всички специалисти в екипа ни, че в Пощенска банка няма граници. Непрекъснато се търсят иновации на конкурентния пазар, както и неограничени възможности за професионално развитие.
Виктория Ангелова: Първата причина, поради която кандидатствах в Пощенска банка, е защото знаех, че това е компания, която се грижи за своите служители. Пощенска банка има висока репутация и от гледна точка на това, че е надеждна, конкурентноспособна и стабилна на пазара. Втората причина, която ме мотивира, е самото интервю. Имах възможността да се докосна до душите на мениджърите и колежката от Човешки ресурси. Тогава усетих, че ако започна работа – всеки ден ще имам възможност да се срещам с нови, успели, мили и лъчезарни колеги, които са готови да се притекат на помощ при необходимост. Това интервю ме „зареди“, знаех, че съм готова да посрещна предизвикателството и нямах търпение да разбера дали е било взаимно.
Пощенска банка е привлекателна за IТ специалисти, особено ако са в началото на своята кариера, тъй като предлага и възможност за стажантски програми, чрез които впоследствие има възможности за постоянни позиции. Разбира се, подходяща е и за хора с по-богат опит, които да допринасят със знания и умения за още по-добри резултати. Мога да споделя, че банката предлага на служителите си гарантирано разнообразно ежедневие, свързано с работа както по предизвикателни мащабни проекти, така и по интересни по-дребни задачи. Като ТОП работодател се грижи за предоставяне на възможност за кариерно развитие и програми, чрез които да придобиваме нови знания и умения. А специално за „Управление IТ“ подготвиха зала за отдих, с възможност за безброй екипни игри.
Кои са най-интересните и предизвикателни моменти/проекти в работата ви?
Роксана Ботева: Работният процес при нас е много динамичен и интересен. Всеки ден научваме много нови неща и се сблъскваме с различни казуси. Никога не ни е скучно и еднообразно, което е страхотно! Мисията на банката да предоставя модерни и дигитални решения, отваря много възможности за развитие на IТ специалистите, които работят тук.
Приемаме трудностите като предизвикателства в работния процес и смятам, че това ни прави още по-добри специалисти. За мен най-предизвикателни са миграциите от по-стари към по-нови технологии. В такива ситуации винаги има „подводни камъни“, но адаптивното мислене ни помага да се справяме успешно с тях.
Много интересна е ежедневната ни комуникация с крайните потребители. Стараем се да изслушваме казусите и проблемите им. Понякога ни се налага да влизаме и в ролята на психолози. Но удоволствието от това крайният потребител да е останал доволен от предоставената му услуга, е несравним мотиватор.
Фатме Садул: Ежедневната комуникация с IТ партньори/доставчици на банката е сравнително една от най-интересната и в същото време предизвикателна част за екипа ни. Опознаване на културата и взаимоотношението с доставчиците е от ключовите фактори за добрите отношения между двете страни, и подобряване имиджа на банката. Като не по-малко предизвикателно мога да отбележа дигитализирането на административните процеси в IТ дирекция и като цяло в банката, използването на SAP Ariba, SAP Hana и Jira за менажиране на договори, фактури, плащания.
Виктория Ангелова: Ако трябва да съм честна, не мисля, че имам дори ден без интересни и предизвикателни моменти. В секцията ежедневно се сблъскваме с различни по тип ситуации, както и с голям обем от задачи, които трябва да свършим в кратък срок. Дори самата работа с различни колеги понякога е цяло приключение, тъй като се опитваме да обърнем достатъчно внимание на всеки, а има моменти, в които това е доста трудно постижимо, но разбира се – не е невъзможно.
Винаги най-голямото предизвикателство е реализирането на идеи, които водят до промяна.