*Текстът е предоставен от People and Places
AI в IT е концепция, която определя бъдещето и всичко, което то съдържа. AI не само трансформира традиционните методи на изчисление, но и навлиза в много индустрии, като значително ги променя. Тъй като светът става все по-цифров и всички индустрии стават много по-интелигентни, IT компаниите трябва да са в крак с експлодиращата сложност на процесите и ускоряващите се иновации.
Изкуственият интелект, наричан съкратено AI, е дял от компютърните науки, който създава система, способна да изпълнява задачи, подобни на човешките, като разпознаване на реч и текст, изучаване на съдържание и решаване на проблеми. С помощта на технологиите, задвижвани от AI, компютрите могат да изпълняват конкретни задачи, като анализират огромни количества данни и разпознават в тях повтарящи се модели.
Използването на изкуствен интелект за подобряване на качеството на данните може да създаде благоприятен цикъл за експоненциално усъвършенстване на технологията. 2023 г. може да доведе до демократизиране на AI чрез правителствени инициативи и използване на AI за разработване на нови бизнес модели.
За никого не е тайна, че изкуственият интелект се превърна от футуристична технология в нещо, което прониква в почти всеки аспект от живота ни. AI оказва влияние върху индустриите по целия свят и никъде другаде тази трансформация не е по-осезаема от IT сектора. Тъй като традиционната IT инфраструктура става все по-сложна, а изискванията на клиентите – все по-специфични и сложни, IT компаниите са принудени да станат по-гъвкави и иновативни. И за да подобри операциите и да ускори решаването на проблемите, секторът използва силата на изкуствения интелект, за да предоставя по-добри решения. Въпреки тази трансформация, повечето експерти в бранша смятат, че това е само върхът на айсберга.
Създаване на по-безопасни и по-добри информационни системи: Все по-интегрираните информационни системи между границите на предприятието, използването на SaaS приложения и усъвършенстваният характер на заплахите за сигурността означават, че традиционните методи за справяне с киберсигурността вече не са достатъчни. Сега предприятията се нуждаят от гъвкави и самоосъзнати механизми за справяне с потенциални заплахи за сигурността и проблеми с поверителността на данните. Със способността си да използват огромното количество данни от различни източници, за да картографират моделите на поведение на потребителите и да откриват аномалии, технологиите с изкуствен интелект могат не само да предупреждават IT администраторите, но и временно да изолират заплахите, като предотвратяват достъпа до чувствителни системи и данни.
По този начин IT индустрията ще наблюдава все по-широко внедряване на AI в своите операции, както и в операциите на своите клиенти.
Подобрено обслужване на клиентите: Обслужването на клиентите често се смята за основа на успешния бизнес. С течение на годините то се превърна от ръчна работа, включваща хора от отдела за обслужване на клиенти, в силно автоматизирано. Въпреки че виртуалните асистенти (VA) вече се използват, компаниите използват и възможностите на обработката на естествен език (NLP), за да подобрят VA, като ги направят по-„контекстуално ориентирани“. По този начин, подпомогнати от AI, виртуалните асистенти вече могат да анализират входните данни на компанията и минали модели и да предоставят на потребителите правилни предложения и решения на техните проблеми.
AIOps: Поради нарастването на сложността на глобалния IT пейзаж и въвеждането на нови видове модели на работа като хибридната работа, компаниите се нуждаят от универсално решение, което да опрости управлението на IT операциите им – AIOps са тези платформи. Gartner (Management consulting company) ги определя като „платформи и софтуерни системи, които съчетават големи данни и функционалност на изкуствен интелект или машинно обучение, за да подобрят и частично да заменят широк спектър от процеси и задачи, свързани с IT операциите, включително мониторинг на наличността и производителността, корелация и анализ на събития, управление на IT услугите и автоматизация“. По същество AIOps пресича силозите, в които IT системите често са склонни да работят, и използва мощта на големите данни, ML и анализите, за да автоматизира тонове данни, като в крайна сметка създава многостепенна платформа, способна на цялостно разбиране.
Очевидно е, че през 2023 г. и следващите години IT операциите ще се обърнат към изкуствения интелект, за да им помогне да се ориентират във все по-сложния цифров пейзаж, който е пълен с предизвикателства. Изкуствният интелект ще навлиза все по-стремглаво в бизнеса и всички индустии, но най-вече в IT сферата чрез оптимизиране на продукти и услуги, които предлагат. Възможностите, които AI предлага са ценни и ще се развиват в бъдеще, а IT индустрията намира начини да се приспособи към настъпващите промени.
Реорle and Places Ltd. e агенция за подбор и консултиране на IT професионалисти. На пазара сме от няколко години и имаме над 400 успешни назначения, най-вече на опитни професионалисти в продуктови и аутсорсинг компании.
Работим по роли като Full-stack, Back-end, Front-end, Software Architect, Team Lead, QA, DevOps, Mobile Developer, Data Engineer, с различни технически стакове, сред които Java, Javascript, iOS, Android, Python, .NET, PHP и други.
Можете да посетите уебсайта на People and Places: https://pnprecruiting.com/ или да се свържете с нас на телефон: 08893 65885 или имейл [email protected].
Ако сте IT компания, можем да станем Ваш партньор за търсене на подходящи кандидати.
Също така, ако сте кандидат, ще се радваме да Ви консултираме и съдействаме!
Източници:
https://softengi.com/blog/ai-in-it-how-artificial-intelligence-will-transform-the-it-industry/
https://www.techtarget.com/searchenterpriseai/definition/AI-Artificial-Intelligence
https://indiaai.gov.in/article/ways-artificial-intelligence-will-transform-the-it-industry-in-2023