+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

114-28 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Споделено от KBC Group: Ориентирани към клиента финтех иновации в банковия и застрахователния сектор

В средата на септември Изабел Ван Меле, IT директор и висш генерален мениджър на международната банково-застрахователна група KBC, посети Техническия университет във Варна, за да сподели със студентите от първо лице защо развитието на банковия сектор зависи толкова много от иновациите, които организациите прилагат и на глобално, и на локално ниво. Експертите в технологичния център на KBC Global Services в морската ни столица са съществена част от иновациите на групата, които „зареждат“ новите продукти на KBC и на които разчитат над 11 милиона клиенти в цяла Европа, а специалната визита на г-жа Ван Меле в KBC Collab Space в ТУ-Варна е конкретният повод да ѝ зададем няколко въпроса.

Изабел Ван Меле има над 25 години опит в сферата на информационните технологии, заемайки ръководни позиции от 2011 г. насам, а днес е „IT директор“ и „Висш генерален мениджър“ в KBC Group. Тя притежава както бизнес, така и технически познания, които създават предпоставки за реализиране на значителни промени в банковия и застрахователен сектор.

Силен привърженик на автентичното лидерство, което според нея е ключът за успеха в бизнеса, г-жа Ван Меле е част от класацията на Inspiring Fifty Belgium за топ 50 вдъхновяващи жени лидери в Белгия. През август 2012 г. е избрана за член на престижната международна Академия за технологии на IBM, която събира едни от най-добрите технологични таланти. Като член на Академията Изабел получава и множество награди за изключителни технически постижения.

Г-жо Ван Меле, през юни се проведе първият мащабен тест на собствената цифрова монета на KBC. Какво точно е кейткойн (Kate Coin)?

Кейткойн е цифрова монета (токен за електронни пари), базирана на блокчейн технология и разработена изцяло в рамките на KBC. Скоро клиентите ни ще могат да се сдобият с кейткойни и да ги използват ефективно чрез кейткойн портфейла си в мобилното приложение на KBC. Това се случва в т. нар. „среда на затворен цикъл“, извън която кейткойн няма стойност, първоначално в банковото и застрахователното портфолио на KBC, но с времето ще се появят много други възможности за приложение в по-широката екосистема.

Комбинацията от дигиталния асистент КЕЙТ и кейткойн ще позволи на клиентите на KBC да спестят време и пари. Тези от тях, които искат да използват кейткойн, не трябва да правят нищо — те автоматично получават монети в кейткойн портфейла си и КЕЙТ ги държи в течение защо получават кейткойни, колко дълго могат да бъдат използвани и т.н.

Блокчейн технологията, използвана от KBC, гарантира, че кейткойн е напълно програмируема. KBC може да приложи специфични условия както за придобиването, така и за използването на кейткойн. Това дава възможност за гъвкавост. Ако изтеглите заем от KBC, например, можете да получите няколко кейткойна, които са валидни за една година и имат природосъобразна цел, защото могат да бъдат изразходвани за инвестиции в зелени компании или за получаване на отстъпка при закупуване на градинско оборудване.

Как виждате бъдещето на кейткойн в такава волатилна (крипто) среда?

Монетата кейткойн е напълно обезпечена от KBC и e фиксирана към еврото 1:1 (при курс 1 евро за кейткойн). Това означава, че нестабилността и спекулациите не са проблем. Кейткойн, разбира се, напълно ще се съобрази с приложимата европейска и национална регулаторна и законодателна рамка. Всички трансакции се извършват в доверена частна блокчейн среда, притежавана и управлявана от KBC, чийто достъп се контролира от компанията.

В този смисъл кейткойн е коренно различна като цифрова монета от стабилните криптовалути и виртуалните валути в глобалната блокчейн мрежа, които са по-добре познати на широката общественост и които се характеризират със своя спекулативен характер, висока волатилност и липса на приложима регулация. Освен това стабилните криптовалути и виртуалните валути не са обезпечени или са само частично обезпечени от основополагащи активи.

До каква степен базираният във Варна екип на KBC Global Services участва в разработването на кейткойн?

Колегите от технологичния център на KBC Global Services във Варна са част от нашия интегриран IT отдел и работят в смесени международни scrum екипи. Набираме кадри с различни профили като инженери на облачни технологии, инженери на бази данни, DevOps инженери, специалисти по сигурността, функционални анализатори и др., които да работят върху различни решения за нашите клиенти. Обхватът им може да варира — от изграждане и поддържане на решения за плащания през цифрови канали, услуги на трети страни, инвестиционни услуги и КЕЙТ до кейткойн.

Днес те питаме…

Kаква нетна месечна заплата получаваш в IT сектора?
Loading ... Loading …
Как иновациите в сектора на финансовите технологии се отразяват върху стратегиите за развитие на банковите и застрахователни продукти на KBC?

Ние не разглеждаме развитието на финансовите технологии като заплаха, а като шанс за изграждане на собствени възможности и разработване на нови потоци от приходи. Става въпрос за възприемане на двойнствена позиция спрямо финтех средата като цяло. От една страна, ние се конкурираме с финтех компаниите по отношение на иновациите, оптимизирайки взаимодействието ни с клиентите. Но, от друга страна, си сътрудничим с тези компании — можем да ги подкрепим с инфраструктура като част от услугите ни и достъп до по-широки групи клиенти. Например наличието на повече опции за отворено банкиране и застраховане води до генериране на бизнес приходи от такси и получаване на достъп до специфични възможности.

Започваме всичко от нуждите на нашите клиенти. За да бъдем еталон и да успеем в дългосрочен план, ние трябва да печелим и поддържаме доверието на клиентите ден след ден. За да постигнем това, поставяме клиентите в центъра на всичко, което правим. Проактивно им предлагаме цялостни, удобни и подходящи решения за оптимално потребителско преживяване.

През последните години KBC предприе огромни стъпки в дигиталната трансформация на нашия бизнес както в самата компания, така и в начина, по който обслужваме клиентите и реагираме гъвкаво на техните бързо променящи се нужди и очаквания. Много добър пример за това е наградата за най-доброто мобилно банково приложение в света през 2021 г., връчена ни от независимата международна изследователска агенция Sia Partners. Тя е ясно признание за десет години иновативност, развитие и по-специално — внимателно слушане на нашите клиенти. То се отнася не само за Белгия, но и за мобилните приложения, които предлагаме на клиентите във всичките ни основни пазари. Нашата „Pearl+“ бизнес култура гарантира, че във всички държави, в които присъства KBC Group, екипите ни непрекъснато се вдъхновяват взаимно, за да лансираме, реализираме и приемаме нови идеи, които пасват перфектно на очакванията на местните клиенти.

Начинът, по който използват услугите ни, е силно повлиян от бързината и лекотата, с които можем да ги обслужваме. КЕЙТ, личният дигитален персонален асистент на KBC, който е базиран на изкуствен интелект, предлага безпроблемно потребителско преживяване и дава на клиентите ни спокойствие. Ето защо, сега повече от всякога, нашите вътрешни процеси се извършват на принципа „от край до край“ чрез пряка обработка на данни и кратки, бързи процеси на вземане на решения. Всички тези стъпки ни дават възможност да се развиваме с ускорени темпове в една задвижвана от данни цифровизирана банково-застрахователна компания.

И ти можеш да станеш част от банковите и застрахователни иновации на KBC, стига само да разгледаш всички кариерни възможности в KBC Global Services в София и Варна в Job Board-a на DEV.BG.