+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

108-42 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Хипопорт София: От успешна 2021 г. към успешна 2022 г.

*Текстът е предоставен от Хипопорт София

Хипопорт е една от най-бързо развиващите се мрежи в Германия, а Хипопорт София е първата им международна локация, където компаниите от групата могат да сформират екип. С над 20 годишен опит в IT индустрията, корпорацията успя да се превърне в една от най-успешните FinTech компании в страната, а към настоящия момент е сред 90-те най-големи компании, регистрирани на немската фондова борса (M-DAX).

За предизвикателствата, постигнатите цели и бъдещето на компанията в България, ще разговаряме с нейните изпълнителни директори – Янис Шафер и Дани Ханке.

Как бихте описали 2021 г. за Хипопорт София?

Дани Ханке: За нас 2021 беше година на предизвикателства, тъй като Covid-19 все още играеше важна роля. Една от основните ни цели беше да участваме в множество IT събития и да бъдем активен член на IT общността в България. Въпреки, че повечето от тях се проведоха онлайн, винаги е за предпочитане, когато има разговор на живо.

Янис Шафер: Приемахме се за „стартъп“ и през последната година работихме активно върху това да създадем основа, която да позволи изграждането на повече продуктови екипи в България. За целта изградихме и вътрешен такъв, който успешно се справя с предизвикателствата, които работата налага. Създадохме необходимата среда, което от своя страна ще доведе до разрастване, както по отношение на продуктите, така и на служителите.

Кои бяха целите, които успяхте да реализирате през изминалата година?

Янис Шафер: От една страна, създадохме няколко нови екипа и намерихме добри програмисти, които да се присъединят към тези международни проекти.

Друг значителен успех, беше завършването на новия ни офис, което ни отне много време и енергия. Успяхме да се преместим през ноември и лично аз съм изключително доволен от крайния резултат. Един прекрасен нов дом за целия ни екип.

Как се управлява дружество от две различни държави? Янис, ти си в Германия, а Дани – в България.

Янис Шафер: Нашето мото е „Дистанционно програмиране, направено правилно“, което ни позволява да създадем атмосфера за дистанционна работа, в която екипите могат да работят заедно в международна среда. В ситуацията с Covid-19 се убедихме още веднъж какви са предизвикателствата при хибридната и изцяло дистанционна работа. Беше трудно да не се виждаме на живо, но се приспособихме бързо и се справихме много добре.

Най-сложен беше процесът на въвеждане на нови служители, тъй като не можеш да предадеш усещането за лично отношение през екрана, а това е нещото, на което много държим, тъй като е част от идентичността на компанията. Решихме това предизвикателство, създавайки виртуални процеси, позволяващи на всеки нов колега да се чувства като част от екипа. Вярваме, че доброто приобщаване и страхотният екипен дух са от ключово значение за ефективната съвместна работа.

Дани Ханке: Като изключим факта, че заради ограниченията не можехме да пътуваме както преди, работата ни заедно никога не е представлявала проблем.

COVID-19 показа на света нещо, което знаем отдавна, а именно, че работата от разстояние работи. Разбира се, че има постоянна комуникация по между ни, за да сме в синхрон и да сме максимално ефективни, а в тази връзка, срещите в MS Teams дори допринасят това да се случва по-структурирано.

Основният ни проблем е, когато екипът в София излезе на питие или вечеря, а Янис не може да се присъедини физически. Добавихме го онлайн към Коледното ни събиране, което проработи изненадващо добре, но не е същото.

Днес те питаме…

Kаква нетна месечна заплата получаваш в IT сектора?
Loading ... Loading …
Все още сме в условията на пандемия. Как се отразява това на компанията?

Дани Ханке: IT пазарът определено се е адаптирал към ситуацията, тъй като програмистите са по-отворени към това да работят от вкъщи и изрично търсят такива позиции. Като цяло, хората са по-неуверени и несигурни в това дали въобще да сменят работното си място, което прави наемането на нови кадри още по-трудно. Заради пандемията, едва 15% от нашите служители работят в офиса. Това прави поддържането на екипен дух и култура по-трудно, тъй като всички са уморени от различните онлайн събития. През студените месеци на годината беше почти невъзможно да се организират събирания, на които всички да се чувстват в безопасност.

Янис Шафер: Хората могат да работят от вкъщи, изцяло дистанционно, но има и такива, които очакват с нетърпение работата от офис и времето прекарано заедно. Екипите ни вече са добре стиковани помежду си и могат да работят от разстояние за дълъг период от време. Подготвени са и за двата варианта.

Как бихте определили пазара в момента?

Дани Ханке: Затворен! Все повече компании отварят врати в София, а пазарът не може да осигури достатъчно квалифицирани кадри. Самите компании се опитват да се наложат, въвеждайки нови придобивки, като липса на изпитателен срок, бонус при подписване на договор, увеличаване на заплатите. Програмистите могат да избират свободно измежду над 6 000 свободни работни места.

Янис Шафер: Постоянно търсим нови начини, за да привлечем таланти. Става все по-интересно. Името ни става все по-разпознаваемо, като лоялен и конкурентен работодател. На програмистите би им харесало да работят за нас, заради работната среда и това, че Хипопорт София е надеждна и сигурна компания. Разработването на дългосрочни продукти, вместо краткотрайни проекти, е голям плюс на такъв конкурентен пазар.

Какво според вас прави една компания успешен работодател?

Дани Ханке: Вслушването в служителите, според мен, е най-важното качество за един добър работодател. Разбирането на нуждите на екипа и опитите за постоянно усъвършенстване са от ключово значение. Хората не са просто ресурс, който извършва работа. Всеки от нас има лична история, отговорности и ангажименти, с които трябва да се съобразява. Приемането на това, и дори съобразяването с него, кара служителите да се чувстват уважавани и ценени, а това от своя страна води до висока степен на идентификация с компанията.

Традиция е в началото на всяка година да се поставят цели за следващата. Какви са целите на Хипопорт София?

Дани Ханке: Да наемем повече хора! Имаме нов офис и голямо пространство за растеж. В групата на Хипопорт се разработват и много нови продукти, които биха представлявали интерес за бъдещите кандидати. След две години, в които поставихме основите и построихме офис, който изцяло да покрива нуждите на екипите, е време да намерим и подходящи кадри. За пета поредна година сме отличени с наградата „TOP 1% Leading Employer” в Германия, вярваме, че можем да бъдем един от най-добрите работодатели и тук в България.

Янис Шафер: През 2022 г. е важно да намерим най-добрите таланти за продуктите, които предстои да разработваме в София. Нямам предвид само старши специалисти, но и такива без опит. Отворени сме към това да дадем възможност за развитие не само в професионален, но и в личен план. Стоим зад идеята, че развитието и личностното израстване трябва да се случват в рамките на компанията. През настоящата година искаме да предоставим дори повече такива възможности.

Другата ни цел е свързана с компаниите, с които работим. В момента демонстрираме, че при правилна организация работата лесно може да се разпредели между няколко държави. Целта ни е да привлечем повече немски корпорации, които да изградят екипи в България.
Две от най-големите компании ще станат част от портфолиото ни съвсем скоро, което ще даде още повече нови възможности за бъдещите програмисти.