+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

114-28 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Добромир Григоров: Силният интерес към нашите игри е причината Evolution да избере България за следващата си дестинация на растеж

Evolution събира в своето портфолио едно впечатляващо семейство от компании за слот игри. То включва брандове като българската Red Tiger Gaming, NetEnt, Big Time Gaming и не на последно място – No Limit City. Всички тези имена са много сериозни производители в слот индустрията, с множество продукти в сферата на гейминга.

Поради успеха на модела, който едно от тези студиа (Red Tiger Gaming) използва за направата на своите продукти, Evolution възлагат следващото си разширение именно на тях. То трябва да се случи на територията на България и Румъния и под ръководството на талантите от Red Tiger Gaming. Основната цел – да се наемат специалисти за три нови екипа, след това те да се обучат и да бъдат вкарани в изключително успешния и ефективен процес на създаване на игрови предложения. Повече за това ще ни разкаже Добромир Григоров, Head of Game Development в Evolution Engineering Bulgaria. Добромир е експерт в индустрията с над 20 години професионален опит, предимно в мобилния гейминг.

Здравей, Добромир, да започнем с най-важния въпрос – какво доведе до необходимостта да се разширите с цели 3 нови екипа?

Аз лично си го обяснявам с това, че очевидно пазарът има нужда от повече наши игри. В момента секторът на слот продуктите преминава през определени фази – по-конкретно казано – наблюдават се процеси на здравословна конкуренция. Съответно виждаме, че този тип софтуерни продукти се потребяват доста агресивно и бързо. Което означава, че сега е добър момент за експанзия, тъй като по-големият брой игри има по-силен ефект върху пазара. Корпоративните клиенти, с които работим, непрекъснато изискват от нас още заглавия, в по-широка гама и като тип игри, и като геймплей, и като функционалност. И от тази гледна точка сега е добър момент да инвестираме в повече и по-големи продукти чрез нашите новосформирани екипи за разработка.

Каква ще бъде тяхната основна задача?

Бъдещите екипи ще работят под нов за нас бранд, тъй като с увеличаване броя на софтуерните ни продукти, ние искаме да разширим цялостното разнообразие, което предоставяме. Съответно искаме да постигнем нов облик, който визуално е по-различен от това, което до момента правим. В този ред на мисли е важно да споменем, че новите ни специалисти може да работят по различни проекти, но ще използват досегашния ни установен процес, ноу-хау и технологии. Все пак сме се доказали във времето като ефективни и успешни разработчици, които произвеждат завиден брой интересни заглавия на година. Именно това е фактът, благодарение на който на нас се падна честта да започнем новото разширяване на Evolution. В момента целта ни с тези нови екипи е достигане на правилното продуктово качество и стабилизиране на новия ни бранд.

Какви ще са приликите и разликите в работата на настоящите ви екипи и новите такива?
Добромир Григоров, Head of Game Development

Реално в момента имаме действащи четири екипа, които работят по определен брой игри. От друга страна бъдещите нови експерти ще сформират три еднакви екипа, които да създават по една игра във всеки даден момент. Между тези три екипа съществена разлика няма да има – във всеки един от тях ще има аниматори, програмисти, математици и други експерти, необходими за създаването на един развлекателен софтуер.

От гледна точка на продуктите, промените и нововъведенията ще са основно на козметично ниво, като главната насока ще бъде към професионалното изграждане на новите колективи. В Evolution Engineering Bulgaria сме изградили един много успешен работен модел, базиран на оптимизирани производствени бюджети, крайни срокове и професионални качества. Тези нови екипи ще трябва да постигнат свое собствено “ДНК”, визия, усещане, игрови стил, таргети и концепции. Ще се стараем да работим по визуално по-богати проекти, както и по-добре дефинирани задания. С течение на времето ще се стремим да изпробваме различни методологии, ще работим по съвсем нова идентичност, което само по себе си е много променлив процес.

Днес те питаме…

Kаква нетна месечна заплата получаваш в IT сектора?
Loading ... Loading …
Какви са основните технологии, с които ще работят бъдещите експерти?

В контекста на игровата разработка, използваме JavaScript, като силно наблягаме и върху PixiJS, но реално имаме цялостна структура за издаване на слот заглавия. Тоест създали сме си собствена платформа за дистрибуция на игри, по която работим с PHP, a математическият ни отдел също използва тази технология. Аниматорите ни работят с Adobe Animate и Spine, а художниците – основно с Photoshop. Нашите игри са както 2D, така и 3D, като в повечето случаи имаме симбиоза от двата стила. Не на последно място – всичките ни продукти са browser-based, което означава, че са достъпни на всякакви платформи – както настолни компютри, така и мобилни устройства.

Ще ни разкриеш ли повече за отворените позиции в новите екипи?

Най-много отворени позиции имаме за специалисти с JavaScript, естествено с афинитет към game development-а, след което следват експертите с технологията PixiJS. 2D аниматори също е позиция, за която имаме много отворени места. Към това добавяме и роли за PHP програмисти, както и 2D художници. Имаме нужда и от QA експерти, technical artists, математици (тоест гейм дизайнери с профил математика). Стремим се да наблягаме върху хора със силно изявен гейминг профил.

Например разработчик на игри с PixiJS, според нашия опит е доста рядка комбинация, но пък в същото време е много интересна ниша за работа и развитие. Търсим опитни кандидати както с технологиите, с които работим, така и в гейминг индустрията като цяло. Но сме отворени и към хора без опит в игровия сектор, които бързо могат да бъдат въведени в процеса на правене на слот заглавия. Много позитивно приемаме предизвикателството да идентифицираме млади таланти и ентусиасти, които имат хъс и желание за работа, дори и да нямат огромен опит в нашата специфична индустрия. Но ако видим искрено желание за развитие, сме готови да приемем такива кандидати и да отделим време да ги обучим.

И накрая, какви цели ще гоните през 2023 година?

Разбира се, една от първите ни задачи е да достигнем целите си в подбора ни на персонал и да успеем да намерим правилните специалисти. Освен разширението тук, в България, отворихме офис и в Букурещ, като общо за двете локации търсим около 60 човека, а до момента сме наели 35. Изграждането на идентичността на новия ни бранд е друга важна задача за тази година. Все пак има доста детайли, през които трябва да преминем, докато стигнем до конкретната визия, която да ни удовлетворява напълно. Към това влиза и наблюдаването на реакцията на пазара и на нашите клиенти спрямо този нов бранд. След това целта ни е да започнем да произвеждаме най-добрите игри, които да се реализират добре. Имаме огромен пазарен обхват по целия свят, а отскоро се представяме на ниво и в България, като основните големи слот оператори в държавата са наши клиенти и партньори. Не на последно място – имаме демо на всички наши игри на сайта ни – redtiger.com, където всеки може да влезе и да ги изпробва.

Сега и ти можеш да стартираш своята кариера в разработката на игри, като разгледаш свободните позиции на Evolution в Job Board-a на DEV.BG.