*Текстът е предоставен от DSK Bank
Събитието се организира от Институт за управление на проекти – България (PMI Bulgaria Chapter), които отличават постиженията на българската общност за управление на проекти
Банка ДСК бе отличена с най-високото отличие на професионалните награди за управление на проекти PM Аwards 2023, в категория „Млад ПM професионалист на годината“. Наградата спечели Свилена Георгиева, младши мениджър проекти в Банка ДСК.
Свилена се присъединява към екипа на банката като стажант преди две години. През този период е въвлечена и допринася за успешната реализация на два проекта – създаване на уеб сайт за методология за управление на проекти и подобряване на процесите на вътрешна система JIRA.
Като младши мениджър тя самостоятелно управлява проекти, по-значимите от които са свързани с подобрения в система за мониторинг на картови транзакции и преводи, наредени през електронните канали на банката, и въвеждане на приложение Confluence – екипно виртуално пространство за споделяне на информация, знание и сътрудничество сред служителите в Банка ДСК.
„Благодарна съм за споделените знания, опит, добри практики и напътствията на моите колеги. За мен управлението на проекти е динамична, интересна и перспективна професия. Вярвам, че това е само началото и с всеки следващ проект ще продължа да се развивам и да надграждам професионалните си умения“, сподели Свилена Георгиева.
В допълнение, екип „Управление на проекти“ на Банка ДСК бе отличен като финалист с още три други номинации в следните категории:
• Млад PM професионалист на годината – Емануела Димитрова, мениджър Проекти.
• Проект на годината (специфичен за бранша) – Е2Е Потребителски кредит с индивидуални условия в мобилното приложение DSK Smart, с мениджър на проекта Мария Найденова.
• „ПМ отдел на годината“, с ръководител Ростислав Здравков.
Емануела Димитрова е финалист в категория “Млад ПM професионалист на годината“. Своята кариера тя започва като касиер в Банка ДСК, но не след дълго е повишена до специалист „Продажби на заможни клиенти“. Случайно вижда вътрешна обява за мениджър Проекти, кандидатства и скоро се присъединява към екипа „Управление на проекти“. Първият й проект, вече реализиран успешно, е свързан с внедряване на решение за електронно подписване на документи във фронт офисите на банката и създаване на електронно клиентско досие. Той е от изключително значение за клиентите на банката и акцентира върху опазването на околната среда, оптимизиране на бюрократичните процеси и подобряване на клиентското изживяване.
За проект на годината (специфичен за бранша) е отличен Е2Е Потребителски кредит с индивидуални условия в мобилното приложение DSK Smart. Мениджър на проекта е Мария Найденова, а в екипа по реализирането вземат участие над 50 души. Внедряването му осигурява лесен достъп до потребителски кредит за клиенти – физически лица, само с 4 стъпки, отнемащи около 10 минути и то изцяло онлайн, без посещение в банков офис или допълнително попълване на документи. С това дигитално решение всеки месец се спестяват хиляди листове хартия и се спасяват десетки дървета, тъй като всички кредитни документи са изцяло електронни и няма нужда от допълнително разпечатване.
И не на последно място, екип „Управление на проекти“ в Банка ДСК е финалист в категория „ПМ отдел на годината“. Той се състои от 20 души, които управляват цялото портфолио от проекти на банката, както и свързаните с иновационни решения в областта на информационните технологии.
Екипът създава и внедрява две персонализирани проектни методологии: опростена методология, базирана на модела на водопада, съчетаваща най-добрите практики от няколко стандарта за управление на проекти и практически опит, придобит през последните 10 години; и традиционната рамка на Scrum методологията, приспособена към спецификите на Банка ДСК. И двете методологии са публикувани на интерактивен уеб сайт с цел лесен достъп, разбиране и използване.
Отделът има дългогодишен опит с редица предизвикателни проекти, като най-значими са най-голямото сливане на банки в България, мигриране на основна банкова система и изграждане на собствен център за данни.
За последната година и половина екипът е реализирал успешно над 45 проекта, голяма част от тях целящи подобряване на клиентското изживяване. Сред тях са въвеждане на електронно подписване на документи в офисите и иновационно плащане с банкова карта в обществения транспорт в София. Банка ДСК е и участник в програмата за незабавни плащания на Националната картова и платежна схема.
С цел ускоряване на дигиталната трансформация и улесняване на сътрудничеството в банката, екипът успешно води и реализира проект за внедряване на Microsoft 365. В Банка ДСК вече са стартирани и няколко нови проекта, използващи облачната инфраструктура на Azure, а в някои услуги вече са внедрени функционалности, задвижвани от изкуствен интелект.
„Всички тези проекти реализирахме успешно, благодарение на хората в екипа ни. Според мен те са нашият най-ценен актив и затова ще продължа да се фокусирам върху тяхното развитие, споделяне на опит, добри практики и постоянно надграждане на професионалните им знания и умения. Силният екип всъщност е нашето основно конкурентно предимство в нашата „Банка като хората“, сподели Ростислав Здравков, ръководител отдел „Управление на проекти“.