*Текстът е предоставен от DataArt
Софтуерната компания DataArt получи златно и сребърно отличие в две от категориите на тазгодишното издание на Career Show Awards, което цели да открои най-добрите работодатели в България.
Компанията зае първо място в категория „Стратегия за управление на екипи“ със своя проект Grievance, който има за цел да подпомогне бързото и ефективно разрешаването на конфликти между хората в екипа. Сребърното отличие в категория „Onboarding“ беше връчено за цялостната политика на DataArt по отношение на въвеждането на новите колеги в работния процес и подпомагането на тяхната интеграция.
„Щастливи сме, че DataArt бе оценена високо от журито за цели два свои проекта от тазгодишните награди на Career Show и за пореден път се доказва като водеща работодателска марка в България. DataArt Grievance, която получи златно отличие, е особено важна инициатива за нас като компания, поставяща хората си на първо място. Проектът има за цел да осигури максимален комфорт на колегите в екипа и да подпомогне бързото и ефективно решаване на възникналите недоразумения между тях„, сподели Денис Юхно, управляващ директор на DataArt България.
Career Show Awards са ежегодни награди, отличаващи добрите практики в областта на човешките ресурси и в утвърждаването на работодателската марка.
Тази година в надпреварата се включиха над 400 кандидатури, но само най-успешните компании, мениджъри и проекти бяха отличени от журито на Career Show, състоящо се от професионалисти в различни сфери.
За DataArt Grievance:
Grievance е авторска система, разработена от акипа на DataArt в края на 2022 г. като методология за разрешаване на конфликти в екипа. Идеята възниква в отговор на предизвикателствата, свързани с разрастващия се брой колеги в компанията, който достигна над 4500 души, разпределени в над 22 офиса по целия свят.
Посредством DataArt Grievance всеки член от екипа може подаде сигнал при възникване на напрежение или конфликтна ситуация. По подразбиране той е анонимен, но с опция за подписване. Освен това проблемът може да бъде повдигнат и от мениджъра по човешки ресурси на локално ниво, който да поиска консултация по сложен казус или да представлява колега, който иска да разреши конфликт.
Идеята на Grievance е не да търси виновник в конфликтната ситуация, а да се открият причините за възникването ѝ и да се помогне на засегнатите страни да я разрешат. Системата работи в тясно сътрудничество с т. нар. „Гореща линия“, представляваща вътрешен комуникационен канал на DataArt за психологическа помощ и подкрепа.