Coherent Solutions, активно развива българския си офис, като го въвлича в създаването на различни софтуерни решения, а едно от последните е предназначено за финтех индустрията. Преди 2 години компанията започва работа по проект за голям американски клиент, а от 4 месеца вече и българските специалисти са включени в него. Накратко това е платформа, която предлага възможност за отдаване на кредити на хора, които вече имат задължения по кредитни карти.
Оказва се, че в САЩ подобен тип задлъжняване е често срещан проблем, тъй като лихвите по кредитните карти са изключително високи. За да помогне на хората по-лесно да преминат през финансовите си затруднения, клиентът на Coherent Solutions се фокусира върху отдаването на заеми на такъв тип потребители, като отскоро предоставя услуга и за кредит срещу ипотека.
Ирена Стоева, Team Lead на екипа и Мария Димитрова, Frontend developer, ни разказват повече за технологиите и нуждата от нови професионалисти за проекта.
Малки и тясно специализирани екипи
Работата за клиента в българския офис стартира, когато проектът започва да се разраства и намира специалисти в лицето на Ирена, Мария и техен колега. Изискванията на клиента са да има малки, но повече екипи, които са специализирани в конкретна област и поемат отговорност за различни части от разработката. Така Ирена и колегите ѝ са избрани да се занимават с част комуникации.
„Отговаряме за всички видове комуникации в приложението, това са телефонни разговори, имейли, SMS-и, Slack, дори започнахме интегрирането на LiveChat. Преди нашата поява не е имало екип, който да се занимава с комуникациите, а те са изключително важни за успеха на този продукт. Те позволяват поддържането на непрекъснат контакт с потребителите и предоставят възможност за бързо приключване на сделките“, обяснява Ирена.
Скоростта, с която се приключва една сделка за отдаване на кредит в САЩ се оказва изключително бавна, а процедурата – тромава. Точно това иска да избегне американската финансова компания като цели с автоматизиране и подобряване на всяка част от приложението да приключва тези сделки за период от 15 дни. Според думите на Ирена това е „нечувано“, тъй като няма организация по тези ширини, която да е постигнала този резултат за по-малко от 30 дни. „Комуникациите са много важни, за да не се изгубят потребителите някъде по пътя в целия този процес. Когато процедурата отнема много време, е лесно хората да се откажат на някой от етапите по завършване на сделката“, допълва тя.
Backend с над 70 сървиса и 80% покритие на тестовете
Българският екип, работещ по проекта е малък, но напълно достатъчен, за да се справи с всички нужди, изникващи относно комуникациите. Състои се от трима frontend специалисти, backend разработчик и Team lead, в чиято роля влиза Ирена. Към екипа има прикрепен и QA специалист, намиращ се в Беларус. Ирена споделя, че се надява скоро да присъединят и QA професионалист в България, за да покрият изцяло нуждите от тестване в екипа.
Три от другите екипи, работещи по решението, се намират в САЩ и още три има разпределени в Беларус. За добрата комуникация между всички тях помага Scrum методологията, както и честите срещи и допълнителни разговори. „През по-голямата част от времето работим самостоятелно, но имаме полезни регулярни срещи, на които се събират лидерите на всички екипи и обсъждаме теми, засягащи целия проект и допирните точки, в които да сме си от помощ едни на други. Колегите винаги са много отворени и отзивчиви, а комуникацията с тях е лека и приятна“, разказва тя.
За да върви гладко работата се използват най-новите и модерни технологии, а Ирена споделя, че именно това ги е привлякло към проекта. „Клиентът ни осигурява време за техническа имплементация и подобрение в тази част, това не се среща често, защото бизнесът винаги е ориентиран по-скоро към доставяне на нови функционалности, а не толкова към подобрение на използваните технологии. Тук това не е така, тъй като мениджмънтът е силно ориентиран технически. Представлява се от технически хора и те много добре знаят колко е важно технологиите да са на ниво, колко полезно е това за развитието на проекта“.
За backend частта екипът работи с Java11, Spring Boot, а приложението е с микросървисна архитектура. Използват се и NoSQL и SQL база, както и Kubernetes. В backend-а има над 70 сървиса. „Клиентът много държи на тестването и използваме JUnit. Винаги поддържаме много високо ниво на покритие на тестовете, държим то да е над 80%“, коментира тя, a Мария я допълва относно всичко, което използват за frontend – React, Typescript, Material UI, Redux и други npm utility libraries. Като за тестовете са избрали Jest и React Testing Library.
Мария споделя, че работата по този проект ѝ е много интересна, като най-голямо предизвикателство среща в интеграцията на нови функционалности. „Освен постигането на крайната цел, трябва да се съобразя и с останалия код и логика във вече съществуващата платформа. Удовлетворението накрая е, че изискванията в Jira се превръщат в готов продукт. В момента имплементираме чат функционалност с помощта на външен софтуер, а сложното в нея е интеграцията на API според нуждите на проекта“, казва тя.
Предизвикателствата за Ирена в backend частта са други: „Сложността понякога идва от това, че имаме много интеграции с Third party системи, както и голяма вътрешна комуникация между сървисите. Друга интересна задача, която сме имали досега е работата ни по Rule management системата, голяма част от правилата имаха нужда от подобрение и оптимизация“.
“Всеки ще бъде чут и има свободата да предлага технически подобрения”
Желанието на клиента за развитие в българската локация е голямо, затова съществува възможност за изграждане на повече от един екип. „Активно търсим хора за Backend и Frontend, както и QA. С какво ще се занимава новосформираният екип ще се реши в зависимост от това какво е съотношението на Backend и Frontend програмистите. В момента имаме най-голяма нужда от опитни Backend специалисти, тъй като клиентът ни разчита те да имат бърз принос към проекта“, казва Ирена.
Оказва се, че освен това предстоят много новости, не само за звено комуникации, а цялостно. В бъдеще се предвижда ребрандиране на проекта, тъй като финансовата компания цели да обедини всичките си продукти под един бранд.
Мария и Ирена се единодушни, че едно от най-големите предимства в работата им за платформата са свободната комуникация с клиента и възможността на всеки, без значение от мястото му в йерархията, да дава идеи.
„Малко след като стартирахме работа имахме събиране на екипа, на което се обсъждаше основно бъдещото технологично развитие на платформата. Наш колега, backend програмист, видя възможност по време на това събиране и даде предложение за техническо подобрение. Оказа се, че клиентът много е харесал идеята и това беше една от първите му задачи – подготви POC и за по-малко от 2 месеца беше в Production. Когато клиентът наистина хареса нещо и смята, че ще помогне на продукта, оставя време на хората да се занимават с технически подобрения, защото знаят, че това помага в бъдеще“, заключва Ирена.
Търсиш ново технологично предизвикателство? Стани част от Coherent Solutions и разгледай всички свободни позиции в нашия Job Board.