*Текстът е предоставен от CluneТech
Този септември най-големият ирландски работодател в България – CluneTech, получи отличието “Най-добър работодател“ в категория „Финтех“ на Career Show Awards – водещите награди, отличаващи най-забележителните постижения в сферата на управлението на хора и работодателската марка. Отличието идва след повече от двайсетгодишно присъствие на CluneTech на картата на работодателите в България и редица положителни промени, свързани с работната среда, които компанията въведе за служителите си през последните няколко години.
Кои са стратегическите направления, по които работим и които стоят зад признанието „Финтех работодател на годината“, споделяме с читателите на DEV.BG.
Предприемачески дух и иновативност
CluneTech e компания, движена от силата на предприемаческия дух. Ценим креативността на всеки един, мислим извън рамките и разработваме иновативни технически решения в сфери като възстановяването на данъци, паричните преводи, управлението на промоции и международния пейрол.
През юни тази година, създадената и управлявана от нас в последните седем години пейрол платформа Immedis бе продадена на глобалния доставчик на HR технологии UKG. Само в рамките на изминалите две години друга голяма наша дъщерна компания – TransferMate Global Payments, придоби статус на компания-еднорог и бе отличена като финтех компания на годината на националните финтех награди на Ирландия.
Водени сме от обратната връзка
Всички положителни промени в работната среда са продиктувани от мненията на нашите служители. Събираме обратна връзка за всеки един от етапите на служителското изживяване, провеждаме тримесечни и годишни запитвания за удовлетвореността на хората ни, както и глобални фокус групи, на база на които всяка година отправяме към лидерския екип конкретни предложения за подобряване на работната среда, придобивките и управлението на персонала. В резултат на обратната връзка през последните няколко години имаме въведени над десет нови допълнителни придобивки, сред които застраховка „Живот“, ваучери за храна, допълнителни дни отпуск, гифт карти за дългогодишни служители и много други.
Култура на признание
Фирмената ни култура се основaва на вярването, че приносът на всеки един има значение и трябва да бъде споделен и възнаграден. Въведохме серия от събития, инициативи и инструменти, с които стимулираме признанието, както от страна на лидерския екип към служителите, така и между самите колеги и екипи. Част от инициативите ни в тази посока включват две отделно обособени категории награди: #OneTeam Awards и „Служител на годината“, както и така наречения Monthly Appreciation Competition с над 795 номинации, разменени между колегите през изминалата година.
Стимулираме баланса „работа-личен живот“, давайки повече свобода и гъвкавост
Като част от проекта “Flexible Workplace” въведохме повече платен отпуск, половин ден за лични ангажименти всяко тримесечие, лятно работно време и дни без срещи. Всичко това e в допълнение към вече съществуващите разнообразни работни смени, гъвкаво начало и край на работния ден, възможностите за работа от вкъщи, както и ежемесечните тиймбилдинги и събирания, които организираме за колегитe и семействата им.
Развиваме служителите си
През 2022 година въведохме платформата WeLearn, в която служителите ни могат да се възползват от над 700 общи и специфични за бизнеса ни онлайн обучения. До пролетта на тази година в платформата са изгледани 11 297 видеа, а 93% от служителите ни имат активни профили в системата. В допълнение на това, служителите в техническите ни екипи имат възможност да заявят участие в конференции и технически обучения по техен избор.
Ръководителите на отдели преминаха през програмата ни за развитие на мениджъри, в която научават повече за мотивирането и управлението на екипи в онлайн и хибридна среда. 98% от участниците са оценили обучението положително.
Отворихме вратите си за кандидати извън местата, в които имаме офиси
Пандемията ни направи значително по-гъвкави по отношение на наемането на служители извън местата, в които имаме офиси. Близо 10% от служителите ни в България са от градове, в които нямаме физическо представителство, а 81% от служителите ни са избрали да работят отдалечено или хибридно. За да изградим среда, в която всички да бъдат интегрирани и ангажирани със случващото се в компанията, помагат най-новата ни платформа за комуникации Workvivo и отдаденият ни глобален Great Place to Work екип, който инициира събития и предизвикателства за служителите във всички точки в страната и света.
Great Place to Work eкип
В CluneTech всяка година служителите ни имат възможност да се включат в нашия Great Place to Work екип. Представителите на този екип помагат за събирането на обратна връзка от служителите, ангажирането им във фирмени инициативи, организирането на ежемесечни тиймбилдинг събития, както и промотиране на нашата #OneTeam култура. Тази година екипът ни е глобален и в него участват 24 представители от 8 държави.
Грижим се за здравето на служителите ни
Противогрипни ваксини, допълнително здравно осигуряване, програма за психологическо консултиране, застраховка „Живот“, Мултиспорт карти, безплатни тренировки по тенис, волейбол и футбол и ежегодна седмица на здравето с множество предизвикателства и полезни обучения са част от инициативите ни в подкрепа на служителите. Нашата „Седмица на здравето“, която тази година провеждаме за 9-та поредна година, обедини общо 20 събития и едно глобално предизвикателство. 95% от участвалите в нея служители споделят положителна обратна връзка и удовлетвореност от темите и събитията, включени в нея.
Доброволчество и корпоративна социална отговорност
От въвеждането на платен от компанията ден за доброволчество през 2021 до момента имаме 130 активни доброволци, които избират да дарят време и труд за инициативи, близки до сърцето им. Всеки месец заедно подкрепяме една глобална кауза, а на местно ниво сме дългогодишни партньори с редица неправителствени организации, най-известни сред които са Карин Дом и Социалната Чайна във Варна, фондация „Искам бебе“ и Race for the Cure. Най-голямата ни гордост в последно време е отличието ни в категория „Компании“ от годишните награди за доброволчество на TimeHeroes – най-голямата платформа за доброволци в България.
Кариерни възможности
В CluneTech ще откриеш впечатляващо разнообразие от проекти и дейности, за които може да допринесеш. Като продуктова компания даваме възможност на специалистите да развият задълбочено ниво на експертиза, участвайки в пълния цикъл на развитие на даден софтуер – от момента на зараждане на идеята за продукта и неговите функционалности до поддръжката и развитието му, продиктувано от специфични нужди на бизнеса и клиентите ни. Пълният технологичен стак на CluneTech и интервюта с наши колеги можеш да видиш в страницата ни в DEV.BG.
Повече за CluneTech
CluneTech e ирландска финансово-технологична група от седем компании и глобален лидер в сферата на възстановяването на данъци, паричните преводи и международния пейрол. Фирмата отваря първия си офис в България през 2001 година и към днешна дата дава работа на близо 900 души, от които 180 работят в техническите ни екипи. Повече за компанията и отворените ни работни позиции можеш да откриеш в сайта ни.