+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

78-7 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

На четири очи с BRIGHT — за хората и IT решенията, които отварят нови бизнес възможности

Киноманите вероятно си спомнят филма „Специален доклад“ от 2002 г., в който един малък полицейски отряд залавя престъпниците, преди да са извършили злодеянията си благодарение на напреднала психо технология. От известно време бизнес сценарият на „Еконт“ се развива по сходен начин, защото компанията вече може да прави предикции в реално време за обема на пратките, който се очаква на различните локации в страната, и проактивно да проследява удовлетвореността на клиентите си. Тук обаче главната роля се играе не от Том Круз, а от консултантите в BRIGHT, и вместо ясновидци в действие влизат machine learning и AI решения.

„Еконт“ са само един от многобройните примери в портфолиото на BRIGHT как модерните технологии отговарят на конкретни бизнес нужди. За Mondelēz компанията разработва аналитични решения, с които значително вдига нивото на киберсигурност на международния гигант; за финансовия и финтех сектор BRIGHT са разработили собствени продукти, които събират информация за трансакциите от многобройни източници на данни и предотвратяват финансови измами; за А1 Telekom Austria предоставят услуги за дигитализация на процеси в платформата ServiceNow, както и специфични телеком решения за анализ на данни в реално време с платформата на Splunk във всички държави, в които оперира групата.

Ася Маринова
Chief Sales & Marketing Officer

BRIGHT се роди през 2006 г., когато имаше огромно разминаване между IT и бизнеса от гледна точка на добавената стойност, която създават технологиите. Така започнахме с мисията да направим връзката между тях по-близка, като консултираме компаниите как да се възползват от технологиите, за да открият нови бизнес възможности. Този фокус продължава да е водещ в подхода ни,“ разказва Ася Маринова, Chief Sales & Marketing Officer, която е в BRIGHT от тринадесет години.

Компанията не е типичният системен интегратор, който внедрява налични технологии в разни проекти, а „разравя“ до основи бизнес нуждите на своите партньори и чак тогава предлага технологично решение. Този консултантски подход ѝ помага да спечели доверието на много международни клиенти (90% от бизнеса на BRIGHT идва от чужбина), да изгради дългосрочни взаимоотношения с тях и да натрупа стабилна експертиза в едни от най-динамичните сектори като телекомуникациите и финансовите услуги.

Решенията на BRIGHT

Те са не просто умни, а интелигентни, защото съчетават технологична иновативност и бизнес прозорливост — както уточнява Ася, компанията създава нови решения там, където вижда потенциал. И тъй като те се раждат заедно с клиентите, консултантите на BRIGHT работят много близко с тях, за да вникнат максимално дълбоко в нуждите им и да предложат точното решение за конкретната ситуация.

Обикновено компаниите търсят експертизата на BRIGHT в три области. Първата е свързана с дигитализацията на IT и бизнес процеси. „Това е сферата, в която имаме опит от самото ни създаване. Тогава все още не се говореше за дигитализация, а по-скоро за автоматизация на процеси,“ продължава Ася. В тази област BRIGHT имат и най-голям набор от решения, които изграждат на основата на базираната в облака платформа ServiceNow за управление на дигитални процеси.

Втората сфера, в която консултантите са натрупали солидни компетенции, е киберсигурността. Тук използват възможностите на друга водеща платформа — Splunk, чрез която събират информация от различни системи в реално време и я визуализират, за да могат да се вземат бързи и навременни решения. Анализът на големи масиви от данни с AI & machine learning технологии съставлява третата група от решения на компанията.

Но тъй като съществена част от работата на BRIGHT консултантите е да изучат дейността на клиентите си, за да отговорят адекватно на нуждите им, след разговора с Ася ще добавим и четвърта експертна област, която не е специфично посочена на сайта им — тази на „заклети преводачи“, защото през последните шестнадесет години BRIGHT не спира да превежда на разбираем за бизнеса език какво реално може да постигне с технологиите, за да извлече максимална полза от тях и да е още по-конкурентен на наситения глобален пазар.

Видимост и професионално развитие в извънработно време

Но какви хора успяват да дигитализират нуждите на бизнеса и по този начин да улеснят крайния потребител? На този въпрос ни отговаря Росита Орманова, People & Culture Manager в BRIGHT. „Екипът ни се състои от страхотни професионалисти и страхотни хора. Подборът ни е фокусиран върху специалисти с опит, защото те много ясно виждат разликите и избират BRIGHT според параметри, които са важни едновременно за тях и нас. В лицето на BRIGHT те припознават възможностите, които една голяма организация може да им предложи по отношение на разнообразни проекти, процесите вътре в компанията и професионалното им израстване, докато атмосферата в компанията повече наподобява тази на стартъпите.“

Тази гъвкавост на малките екипи не скрива от полезрението на мениджмънта темпа на развитие, амбициите и уменията на колегите в различните отдели и цялата система за оценка, поощрение и развитие са директно свързани с видимостта на хората в BRIGHT.

Росита Орманова
People & Culture Manager

Говорейки за развитие, от Росита разбираме, че знанието е една от основните ценности на компанията и поради тази причина постоянно се инвестира в обучения, акредитации и сертификати. „Подкрепяме това не само финансово, но и от времева гледна точка. Още преди пандемията въведохме study leave — форма на платен отпуск за самоусъвършенстване без ограничение на дните, за да могат колегите да планират какви умения да надградят, кога искат да се обучат и да го постигнат на спокойствие в извънработно време.“

Днес те питаме…

Kаква нетна месечна заплата получаваш в IT сектора?
Loading ... Loading …
Други ценности на BRIGHT в действие

Чайна, обособено място за медитация, шах, Playstation, джага (разбира се!)… Не, това не са employer branding залъгалки, а символи на сплотеността на екипа. „Освен че създават уютна атмосфера, за да се чувстваме като у дома си и да работим спокойно, всички тези малки на пръв поглед неща ни предразполагат постоянно да общуваме помежду си и да подхранваме доверието, което имаме един в друг и което ни движи напред като компания,“ обяснява Бояна Райчева, маркетинг мениджър в BRIGHT. Тази сплотеност събира екипа по различни поводи, например да реди Star Wars пъзел от 1000 части в продължение на три месеца (в духа на думите на Йода „Направи го или не го прави. Няма „опитай“) — време, което използва не само за релакс, но и за да нареди частите от поредното си технологично решение.

Спортът е друг повтарящ се „мотив“ в историята на BRIGHT, защото екипът искрено вярва, че здравият дух вирее в здраво тяло и защото създава допълнителни поводи да се събере под формата на мини общност от бегачи (последно участват в ултра крос триатлона „Лъвско сърце“ — 3 км плуване, 116 км колоездене и 21 км бягане), фенове на отборните спортове, скиори и запалени планинари (неслучайно офисът на компанията се намира до автобусите, които тръгват за Витоша, а стаите за срещи носят имена на вече покорени планински върхове).

Бояна Райчева
Маркетинг мениджър

„С работата си се стремим и да оставяме положителен отпечатък след нас, защото иновативните ни технологични решения биха били само поза, ако не помагаха на клиентите да развиват своя бизнес и да улеснят живота на милиони хора по света. Гордеем се и с факта, че сме един от положителните примери за изцяло българска компания, която с труд, интелект и знания може да стигне далеч,“ добавя Бояна.

И тъй като добрите хора никога не бездействат, в BRIGHT имат и вътрешен благотворителен комитет. Той се ражда преди няколко години по инициатива на служители с първата им кампания „Книгодар“. Следват редовни дарения и инициативи за детски болнични отделения, партньорства с образователни организации като Telerik Academy School и „Заедно в час“, срещи с децата, лишени от родителски грижи в дома в с. Дрен, участия в спортни състезания с благотворителна цел, мащабни доброволчески акции за поддръжка на красотата на Природен парк Витоша. Благотворителният комитет оперира със свой собствен бюджет — процент от приходите на компанията, и заседава всеки месец, за да реагира бързо на каузите, които се нуждаят от подкрепа.

Искреността привлича искреност

Ако вече обмисляте да кандидатствате в BRIGHT, трябва също да знаете, че компанията не използва стандартизирани психологически тестове и подобни. Вместо това интервюто за работа ще се завърти около по-горните ценности: „Ние не сме съвсем себеподобни, всъщност сме много различни, но на ниво ценностна система сме много сходни и това е водещото, когато търсим нови хора, защото техническата експертиза се учи, но отношението към работата, към колегите и към клиента е нещо, което човек или притежава, или не,“ казва Росита, която се среща с експерти целогодишно, дори и да няма обявени отворени позиции. „Интервютата при нас са двустранно информативни срещи, на които бързо разбираме дали говорим на един и същ „ценностен“ език. И тъй като ценим и своето, и времето на кандидатите, разговорите които провеждаме, са максимално открити и откровени, защото само когато и двете страни знаят какво търсят, могат да си дадат обективен отговор на въпроса дали биха се сработили.“

Този неформален процес на подбор помага на BRIGHT да намира „своите“ хора и да поддържа здравословен годишен растеж от 20-30%. Винаги отделят значително внимание на личността и интересите на кандидатите, защото „това е най-лесният начин за приобщаване и onboarding — по време на футболната среща в четвъртъците, изкачването на Черни връх в петъците, реденето на новия пъзел…

Динамичният дух и разностранни интереси на хората в BRIGHT водят и до положителен peer pressure, който допълнително ги провокира да „надникнат“ в нови непознати области и така да спечелят някоя от годишните награди на компанията: „Ментор на годината”, „Колега на годината”„Спортист на годината”, и „Екип с най-много сертификации ”. Междувременно работи система за положителна обратна връзка на момента, в която може да „потупате по рамото” другарчето. „Тя се казва Thanks! и дава възможност на всеки един от нас да благодари на колега за добре свършената работа или оказана помощ. Благодарим си взаимно и усещането е много топло и градивно, постоянно си даваме положителна обратна връзка, а на всяко тримесечие награждаваме служителите, които са събрали най-много Thanks,” споделя Росита с усмивка, защото освен на благодарни награди в BRIGHT се радват и на „Стена на славата“, от която закачливо намигат образите на всички наградени. За да напомнят, че винаги има повод да са признателни един към друг и да празнуват заедно успехите.

Още не си сигурен, че BRIGHT говорят на твоя език? Виж тогава целия им профил и възможности за работа в job board-а на DEV.BG. Благодарим ти :).