*Текстът е предоставен от Amusnet
Докато подготвяхме тази статия, осъзнахме, че ще е различна, защото този път се фокусираме върху хората, чиято мисия е да се грижат за останалите в компанията. В много IT компании се e създал митът, че HR отделът има задачата само да наема нови служители и да обработва месечните възнаграждения. В Amusnet HR отделът има критична роля в компанията и е свързващото звено, което подкрепя както хората, така и цялостната бизнес стратегия. Той е основният двигател за развитието на фирмената култура.
В нашата постоянно развиваща се организация, HR екипът изпълнява ключова роля, която отива далеч над обичайните задачи на подбор и управление на възнагражденията. Ние сме тук, за да подкрепим и вдъхновим всички служители, защото знаем, че успешните компании се изграждат благодарение на здрави и мотивирани хора.
Amusnet е водещ доставчик на гейминг софтуер, с богато портфолио от над 260 иновативни игри, разпространявани в цял свят. Успехите ни се дължат изцяло на нашите над 700 експерти в различни области. HR отделът ни играе незаменима роля в интегрирането на корпоративните ценности в работния процес и поддържането на силни връзки както между хората, така и между бизнес звената в компанията.
HR структурата ни включва четири подзвена, които работят в синергия с една обща мисия:
1 .HR Администрация: този отдел се грижи за административните процеси и е първият контакт за новопостъпващите служители, след като приемат своята оферта. Те помагат на всеки да се адаптира успешно към компанията.
2. Бизнес партньори: HR бизнес партньорите се ангажират както на стратегическо, така и на оперативно ниво. Те съдействат за промени и трансформации, подпомагат управлението на екипите и развиват фирмената култура.
3. Развитие и управление на таланти: този екип се грижи за обученията, личното и екипно развитие на колегите, както и за онбординг процеса на всички нови служители.
4. Employer Branding: ние вярваме, че името на компанията и как е възприета от служителите са от съществено значение. Затова и се стараем постоянно да споделяме интересни моменти от живота в компанията.
Ключово за развитието на колектива и цялата компания е взаимопомощта и колаборацията между различните звена. Този синергичен подход ни позволява да създаваме култура на разбирателство и сътрудничество, която се отразява положително на всички. В Amusnet вярваме в отвореното мислене и насърчаваме споделянето на идеи и мнения, което ни прави една обединена и успешна организация.
Нашите HR Бизнес партньори се ангажират на стратегическо ниво с организационни преструктурирания, дизайн на инициативи, стимулиране на промени и трансформационни процеси на различни нива. Те взимат участие в налагането на нови процеси, консултирането на мениджърите и активно съдействат при формирането на фирмената култура, която насърчава сътрудничеството между различните дивизии и оперативни отдели. По този начин поставят основата за успешната колаборация в цялата компания.
През 2023 нашите усилия включват реализирането на лидерски обучения, обучения за личностно и екипно развитие, въвеждането на нови процеси, като допълнително очакваме до края на годината да имплементираме SAP SuccessFactors като HCM (Human Capital Management) система, насочена към управлението на хората и HR процесите.
За да можем да се развиваме и занапред, ключова роля има и нашият отдел за обучения. Макар и сравнително млад екип, те успяват да направят големи стъпки, стимулирайки личното и професионално развитие на служителите ни. За последната година организирахме лидерска академия, както и стажантска програма, в която повече от 40 млади специалисти направиха своите първи стъпки в света на информационните технологии, а голяма част от тях продължават да надграждат своите професионални умения като част от нашите екипи.
Когато нови служители започнат работa в в Amusnet, ние ги посрещаме с приятелско отношение и подкрепа още от първия работен ден. Предоставяме информация, насоки и ги запознаваме с компанията и колегите. Индустрията е всеобхватна и възможността за новите хора да я опознаят през първите си седмици спомага за по-лесната адаптация. Отделът за обучения продължава грижата и след това, организирайки различни трейнинги и безплатен достъп до тематични конференции, благодарение на които да могат да надградят своите знания и умения. По този начин колегите ни се чувстват мотивирани като продължават постоянно да се развиват и да търсят нови сфери за усъвършенстване.
Водени от грижата за хората, създадохме и нашето Employer Branding звено. То се превърна в мост между културата в компанията и талантливите специалисти в България, които търсят нови възможности. Изграждането на нашата работодателска марка не е просто задача на определени екипи, а цялостна стратегия на компанията.
В основата на нашата философия е убеждението, че няма по-добри посланици на компанията от самите служители. Затова отделяме специално внимание на това хората да чувстват добре и да се развиват. Чрез тематични събития, уъркшопи и вътрешни спортни турнири, ние гарантираме, че всеки служител получава специално отношение. Освен възможност за допълнителна изява този подход създава по-близки отношения между екипите, изграждайки една наистина приятна работна среда.
Гордо се ангажираме в различни социално отговорни инициативи, в които се включват и колеги от всички екипи. Дългосрочно подкрепяме проекти, свързани с образованието, интеграцията на хора със специални възможности и опазване на околната среда. През последната година активно подкрепяме инициативата „Истински мед,“ която стимулира развитието на пчеларството в страната.
Поставихме собствен контейнер пред сградата на офиса, за да подкрепим каузата „Капачки за бъдеще“ и с общи усилия облагородихме детска площадка в Лозенец. Като израз на нашата ангажираност към образованието реализирахме дарения на таблети за училища в Северозападна България. Изразявайки своята подкрепа към хората в нужда, организираме благотворителни базари, чрез които събираме средства в името на различни каузи. Два пъти в годината организираме кръводарителски кампании, които насърчават хуманната кауза и помагат за спасяването на човешки животи.
Подкрепяме хакатони и кариерни събития, организирани от ТУЕС, ТУ-София и ФМИ, които насърчават развитието на знанията и уменията на студентите в IT и математически специалности. Employer Branding екипът ни съдейства и в процеса по подбор на кадри, представяйки компанията на водещи IT конференции и технически събития.
Организираме и разнообразни маркетингови кампании, в които рекламни лица са наши колеги. Тази комуникация показва, че всяко лице има своята история и интереси, които споделяме и ценим. Ако искате да се присъедините към нашите екипи и сами да опознаете културата на Amusnet, може да разгледате отворените позиции на кариерния ни сайт или в профила ни в DEV.BG.
HR отделът на Amusnet е не само отдел, но и свързващото звено, което изразява нашата култура като хора и компания. С усилията на всички наши колеги ние се стремим Amusnet да бъде място, където хората могат да се развиват и да постигат повече. Нашата история и бъдещето ни се пишат с усмивки и амбиции – заедно!