*Текстът е предоставен от Accedia
Oт първия ден на основаването си, Accedia се стреми да бъде предпочитан технологичен партньор за своите клиенти от 5 континента. С тази цел, компанията работи над разширяване на портфолиото от предлагани услуги и развиване на уменията на своя екип. През годините, Accedia е била част от различни по калибър и сложност клиентски проекти. За ключовите технологични решения, разработени за някои от най-големите им и дългогодишни бизнес партньори, разказва Николай Тодоров, Managing Partner в компанията.
Как се разви технологичната експертиза на Accedia през годините?
Тази година Accedia става на 10 и проследявайки историята, мога да кажа с увереност, че сме се затвърдили като предпочитан технологичен партньор както за малки, така и за големи международни клиенти. Някои от тях са с нас още от основаването на компанията, с други си стиснахме ръцете за дългосрочно партньорство отвъд 2022. Екипът ни е минавал през проекти с различна големина и сложност на решенията за
сектори като финанси, производство, енергетика и технологии.
Помогнали сме с разработването на ангажиращи преживявания за уеб и мобилни устройства и интелигентни решения на базата на machine learning и AI. Подкрепили сме дигитална трансформация на бизнеси чрез облачни услуги и сме осигурили по-добра ефективност на съществуващи продукти и услуги с помощта на Data Analytics.
Какви технологии използвате при мнозинството от проектите?
Изборът на технологии по проекти зависи до голяма степен и от спецификите на решението, което се разработва. Като първа стъпка винаги анализираме настоящата технологична база, с която разполага бизнесът. След това набелязваме и съществуващи процеси, които могат да се оптимизират.
Като цяло, обаче, най-често използваме технологии от Microsoft .NET технологичния стек, както и frontend технологии като React, Vue и Angular, а и бази данни като Microsoft SQL Server. В последно време доста проекти включват и миграция към облачни услуги и съвсем естествено използваме доставчиците AWS и Azure.
Доста от решенията ни са с цел предоставяне на по-добри дигитални клиентски преживявания. За постигането на това, разработваме алгоритми, които използват изкуствен интелект и технологии Python, Pandas, R, и други. Като част от пълната дигитализация на голяма част от бизнесите в днешно време, се занимаваме и с автоматизация на базисни процеси. При тези DevOps проекти използваме технологии като Docker, Kubernetes, PowerShell и др.
Кои са някои от най-ключовите ви проекти?
Първо бих искал да конкретизирам, че под „ключови“ поставям клиенти, с които имаме дългогодишни отношения. При тях сме наблюдавали постепенно разрастване на екипа, ангажиран с разработката. Както и усложняване на решението, което търси клиентът, според динамичните условия на сектора, в който оперира. Независимо дали създаваме напълно нова инфраструктура, или оптимизираме вече съществуваща, ние винаги се запознаваме първо с индустрията на клиента и спецификите на бизнеса му. По този начин можем да предоставим най-добрите услуги.
Умен модел за изграждане на сгради
Така например, един от нашите клиенти е лидер в сферата на инфраструктурните решения за жилищни и бизнес сгради. С него разработихме „умен“ модел за изграждане на сгради според въведени параметри за структура, архитектура и електрически планове. По този начин осигурихме лесна за използване и бърза платформа, чрез която клиентите могат да тестват различни сценарии за бъдещи сгради. Това включва и изграждането на качествен 3D модел и анализ на разходи, вредни емисии и др. Като технологичен стек, използвахме основно Microsoft .NET технологии като C# и Entity Framework, облачни услуги като Azure, както и технологии като Angular и Docker.
По пътя към пълното дигитализиране чрез AI
Друг дългогодишен партньор е водещ доставчик на услуги за цифрова телевизия и други онлайн видео формати, и световен лидер по сигурността и управлението на онлайн съдържанието с клиентска база от над 19 милиона души в 50 държави. Клиентът ни е в процес на пълно дигитализиране на бизнеса и превръщането му в data-driven организация, в която се вземат решения на базата на данни, събрани от потребители, поддоставчици и др. Accedia се включи да подпомогне това начинание като създаде модел базиран на изкуствен интелект. Чрез него, клиентът може да анализира вероятността потребител да отговори на насочени към него промоционални оферти. В случаите, в които моделът индикира, че потребителите са склонни да подновят използването на услуги, те биват и автоматично изключени от дигиталните маркетинг кампании. По този начин успяхме да намалим оперативните разходи на бизнеса и да пренасочим маркетинг бюджет към групи, по-склонни да отговорят на промоционални активности, които в противен случай не биха подновили сами използваните услуги.
Благодарение на тази първа стъпка към дигитализирането, клиентът ни предлага по-качествени и персонализирани услуги за крайните си клиенти.
Machine Learning за иновативни маркетинг кампании
За трети наш клиент, голяма френска банкова институция, разработихме алгоритъм, използващ machine learning. Чрез него бизнесът започна изграждането на модели за дигитални маркетинг кампании. Моделът използва минали транзакции на клиенти, за да им предложи най-персонализираните оферти. От друга страна, разработеното решение спомогна за намаляването на времето и ресурсите, изискващи се за създаване на промоционални кампании към крайни клиенти. Екипът ни използва технологията Python, както и различни библиотеки като Pandas и NumPy и Microsoft SQL Server.
Как Accedia подхожда към всеки един проект?
Предвид, че индустриите, в които оперираме са доста динамични, от нашия екип се изисква да сме гъвкави и да съумяваме да адаптираме технологиите и големината на екипа към настоящия момент. За всеки проект се стараем да изградим „балансиран“ екип според опита на нашите консултанти. Включваме специалисти с дългогодишен или по-кратък опит и в различни роли като software architects and consultants, UI/UX designers, business analysts, DevOps engineers, QA consultants, и други.
Отделно имаме и Technical Engineering Manager, който съблюдава процеса, комуникира с клиента и екипа и прави оптимизации в движение. Имали сме проекти, при които започваме с един софтуерен консултант, а след това разрастваме екипа и експертизата, за да обхванем backend, frontend, бизнес анализ, тестване, DevOps и др.
Разбира се всеки от екипа е насърчаван да предложи подобрения и идеи за постигането им. Целта на всички ни е не само да отговорим на очакванията на нашите клиенти, но дори и да ги надминем.
Какво предстои за Accedia?
Растеж напред и нагоре! Мисията ни е да разширим технологичната си експертиза, бързината и качеството на услугите, които предлагаме. Това няма как да се случи без мотивацията, професионализма и желанието на нашия екип да се развива и подобрява.
Тази година поставихме началото и на центрове за развиване на експертиза в областта на изкуствения интелект (AI) и кибер сигурността (Cybersecurity). След като ги развием достатъчно, те ще станат и част от решенията, които разработваме за нашите клиенти. Някои от тях дори вече активно участват в усъвършенстването на центровете.
От друга страна, виждам растеж и откъм брой на клиенти и комплексност на решения. Повечето от клиентите ни се превръщат в дългогодишни партньори, а проектите – в мащабни кампании с по-големи екипи и различни позиции. За нас ролята на нашия екип е неизменна в мисията ни да вървим напред и затова активно насърчаваме израстването на всеки един наш консултант.
Ако желаете да станете част от това кариерно пътешествие, в което имате поле на изява и възможности да превърнете идеи в работещи решения, можете да разгледате отворените ни позиции.