За своята 15 годишна история, Delta.BG е сред амбициозно развиващите се клауд компании в България – лидер в областта на персонализираните облачни решения. През 2023 г. компанията разшири портфолиото си от услуги в security сегмента с внедряването на иновативна AI-базирана DDoS защита (с custom филтри) и надеждното решение Delta Cloud Backup (Backup-as-a-Service).
На прага на CloudFest 2024 и в трескава подготовка за поредното нетуъркинг събитие в Equinix SO2 – дейта центъра, в който е разгърната техническата инфраструктура на Delta.BG, с нас е един от двигателите на успеха на компанията – Боряна Попова, директор маркетинг и бизнес развитие.
В последните години облачните технологии, популярни и като клауд технологии, са във фокуса на вниманието на всеки бизнес сегмент. По какъв начин те могат да спомогнат за просперитета и растежа на бизнеса?
Действително, към клауд технологиите има много високи очаквания и изключителен интерес в последните години и това не е никак случайно!
Облачните технологии дават възможност на бизнеса успешно да посреща много високи и необичайни за ежедневния ритъм пикови натоварвания. Класически пример за това са популярните кампании “Черен петък” и “Cyber Monday” в e-commerce света.
Но за различните бизнес сегменти, такива натоварвания има в различни моменти. В контекста на онлайн магазините – традиционно се очакват пиковете през ноември, по време на промоционални кампании или в определени дни, в които има кампании и висок интерес към даден продукт.
Съвсем различни са те в бизнеса с доставка на храна – най-често в дни с определени празници, по обяд и привечер и дори при неблагоприятни метеорологични условия, когато на хората не им се излиза и предпочитат да си поръчат храна.
Що се отнася до медии, популярните риалити форматите водят до пиков трафик, когато се излъчва поредния нов епизод.
Всички тези бизнеси целят да бъдат достъпни онлайн 24/7, 365 дни в годината без компромис в качеството на услугата, която предоставят – със светкавична бързина на зареждане, без прекъсване (downtime) и с потребителското изживяване, на което клиентите са привикнали в моментите без голямо натоварване. Именно клауд технологиите осигуряват нужната скалируемост и гъвкавост, благодарение на които онлайн бизнесът продължава да достига до своите клиенти с безупречно качество.
През 2023 година за Черен петък предоставихме на нашите клиенти възможността да повишат количеството на ресурсите, които използват (CPU и RAM) без да доплащат за това – като реверанс от нас и подкрепа за успеха на техните кампании. Нашите клиенти са наши партньори и за нас е важно те да просперират. Радваме се, че голяма част се възползваха от тази възможност.
За по-големи наши клиенти имаме договорен ангажимент да следим за натоварването и да се грижим за ресурсното обезпечаване на процесите. Но това е услуга, която изисква ангажирането на системни администратори с висока експертиза и няма как да бъде предоставяна като общодостъпна услуга. За да можем да я осъществяваме, е необходимо добре да познаваме техническата инфраструктура и системите на клиента.
Вярваме, че именно персонализирания подход с внимание към всеки детайл води до желания успех и на двете партниращи си компании.
Explore more
От това, което споделяте, мога да предположа, че за да поемете ангажимент за свой e-commerce партньор за осигуряване на необходимата ресурсна обезпеченост за Черен петък, е необходима подготовка от Ваша страна?
Да, именно така е! Когато става дума за голям бизнес с внушителна техническа инфраструктура и множество системи – започваме с анализ на текущото състояние и идентифициране на проблемните точки.
Като следваща стъпка проектираме варианти на ново и оптимално за този бизнес техническо решение, които представяме пред клиента, за да обсъдим варианти за реализация. Следва имплементиране на избраното решение в тестова среда и симулиране на натоварвания, каквито се случват в реалния бизнес и “обичайно чупят системата”. А ние добре знаем кои са те от анализа, който сме направили в началото.
С изграждането на новото техническо решение, прилагаме и необходимата автоматизация, което е изключително важно минимизиране на човешка грешка и постигане на по-висока ефективност с намаляване на “ръчния труд”.
Анализираме резултатите, изчистваме грешките, правим fine tuning и когато сме убедени, че решението работи безупречно, го имплементираме в продуктивна среда. Като следствие, разбира се, се ангажираме с мониторинг и поддръжка 24/7, за да гарантираме, че бизнесът функционира безупречно, що се отнася до клауд решението, което предоставяме.
За да поемем ангажимент за Черен петък за голям клиент, следва да сме минали през всички тези етапи, за да познаваме бизнеса на клиента, техническата инфраструктура и софтуерните решения. Именно така можем да гарантираме безупречна работа на онлайн магазина с минимален downtime.
Сигурността е друга голяма тема, която е важна за бизнеса. Как осигурявате сигурност в клауда си?
Винаги сме се грижили и за това, но до 2023 г. не акцентирахме чак толкова много над този аспект в посланията си към бизнеса. С развитието на технологиите, се увеличават и векторите на атака, особено към e-commerce сегмента, финтех компаниите, медиите. Виждаме го ежедневно, тъй като наши клиенти са доста големи компании от тези сегменти с внушителен бизнес.
Именно по тази причина, виждайки колко “недостатъчни” и неперсонализирани са общо достъпните решения, започнахме да развиваме наша Security линия, която да откликва на специфичните нужни на различните бизнеси – все пак – ние ги познаваме изключително добре!
През 2023 г. имплементирахме нова и иновативна DDoS защита, която е AI-базирана и дава възможност да се прилагат custom филтри за всяка една атака!
Изградихме PoP (scrubbing center) в София в data center Equinix, където е разгърната и нашата техническа инфраструктура, което е ключов фактор за постигане на ниска латентност за бизнесите с клиенти в България и региона.
DDoS защитата, която предлагаме е в Anycast мрежа с 12 Tbps капацитет (network edge capacity), с над 20 PoPs на 5 континента и директна свързаност към над 23 IXs. И не на последно място – цената е изключително конкурентна. Всички наши клиенти (клауд и наети сървъри) се възползват от защитата без допълнително заплащане.
Друга нова услуга в нашето security портфолио е Delta Cloud Backup – Backup-as-a-Service – напълно автоматизиран, инкрементален бекъп за надеждно архивиране на данните компресирани, криптирани и дедупликирани в разпределена архитектура.
За съжаление, все още бизнесът започва да мисли за бекъп, когато пострада от липсата на такъв, а дори и след това често резервните копия се правят на същата машина или в същата среда и при инцидент, реално отново няма бекъп.
Предстои да се изгради култура на предпазливост и презастраховане с колкото се може повече резервни копия. Нашия CEO Драгомир Желев често казва “няма излишен бекъп”. Уви, всичко се случва – едно, две, три резервни копия гърмят. Важното е тогава да има още едно някъде другаде, например при нас, което да спаси проекта.
Нашата услуга отново е изключително достъпна, клауд базирана, което предполага скалируемост и гъвкавост, с уеб-базиран интерфейс, което означава, че за да я достъпвате, са Ви необходими само браузър и интернет.
Стартира се лесно, веднъж настройвате от кои устройства и кои данни да бекъпват, колко често, кога и колко копия да се пазят. И това е. Няма да мислите за резервните копия, докато не Ви потрябват. Автоматизацията минимизира риска от човешка грешка от сорта на “Ех, забравих да бекъпна миналата седмица и сега баш стана белята”…
Защо бизнесът да предпочете Delta.BG, вместо някой от по големите клауд платформи като Amazon, Google, или Microsoft?
Причините са няколко. На първо място, всички наши клиенти получават лично и персонализирано внимание и то на български език. В кризисна ситуация – инцидент, атака, и т.н. – висококвалифициран експерт, който е добре запознат с техническата инфраструктура и системите на клиента, ще откликне незабавно с цел разрешаване на проблема в най-кратък срок.
Ангажиментът да осигуряваме 24/7 мониторинг и поддръжка е силен коз пред големите наши международни конкуренти. Клиентът ни се освобождава от ангажимента да поддържа голям брой системни администратори in house, на които реално предоставя възможност да се развиват само в едно отношение – конкретния бизнес.
За разлика от тях, при нас системните администратори ежедневно взаимодействат със системите на голям брой и различни бизнеси във всевъзможно ситуации и инциденти, всеки ден срещат нови технологии и казуси, и са “принудени” да са в крак с тях, да обновяват знанията си ежедневно и да защитават нови сертификати всеки ден. Една компания с конкретен бизнес няма как да си осигури и поддържа такова богатство от експертиза.
И в допълнение към всичко това – отново се връщаме на цената – по-достъпни сме, не “таксуваме” на трафик и не товарим клиентите си с услуги, които не са им необходими. Тези клиенти са наши партньори и когато те просперират, се развиваме и ние.
Има ли интерес към Вас от други Балкански държави?
Предвид локацията на България на кръстопът между Европа и Азия и значимите трасета, които минават от тук – да, има много голям интерес към нас и услугите, които предлагаме – клауд и security. Предстои да изградим и клауд в сърцето на Европа, но ще споделим повече информация за това на по-късен етап.
Delta.BG е сред водещите клауд компании в България с над 15 годишна история. Лидер в областта на персонализираните облачни решения, а от 2023 г. разгръща и security линия в своето портфолио с услугите DDoS защита и Delta Cloud Backup-as-a-Service.