*Текстът е предоставен от Yotpo, автор Владимир Печев, R&D team Leader
Нека се върнем назад във времето и си припомним как се е пазарувало преди петдесет, двадесет, а защо не и само преди десетина години. Доверяваш се на препоръките на близки приятели или на роднини и започва дългото и изтощително пътешествие по малки и големи търговски центрове. Часове наред пътуване, търсене на желаната стока, труден избор, сравняване на цени чрез обиколки от магазин в магазин, понякога повтарящо се с дни до заветната покупка. И все пак утешителното в онези времена е било много по-ограниченото предлагане, което донякъде е улеснявало пазаруването.
А нека си представим каква загуба на време, енергия и средства е това при почти необятния избор, който предлага днешният пазар на стоки и услуги.
Така стигаме до безценните възможности, които в наши дни предоставят интернет и компаниите, които разработват нови технологични продукти в тази посока. В днешно време е въпрос на няколко клика и след няколко часа доставката е на прага на вратата ни. Вече не сме ограничени от това да разчитаме само на обратната връзка на близки и роднини за препоръки на стоки и услуги. Доверието ни към препоръките и обратната връзка за продуктите онлайн от напълно непознати хора се е умножило многократно и навлизането на модерните технологии в бизнеса е изиграло ключова роля за тази смяна на посоката.
Живеем във времето на електронната търговия и нашата мисия е да оптимизираме преживяването от онлайн пазаруването и да спестим време, защото през 2024 година най-ценният ни ресурс е Времето!
Вече не става въпрос само за това да имаме задача в Jira. Не е достатъчно да напишем кода и да оптимизираме системата, отстранявайки бъговете. Вече не е достатъчно просто да внедрим нова функционалност, която позволява на потребителя да извърши определено действие. Съвременната реалност изисква не само да улесним живота на потребителя, но и да увеличим добавената стойност.
Всъщност и преди, и сега, а и в перспектива, смисълът на нашата работа се свежда до енергията, която влагаме, нашето въздействие и добавена стойност, която носим за клиентите и продукта си.
Ежедневно се стараем да удовлетворим нуждите на бизнес домейна и да му помогнем да се движи напред. Стараем се да спечелим по-голям пазарен дял, да се наложим в определена пазарна ниша, да победим конкуренцията, да се опитаме да променим света.
Аз съм част от иновативна и просперираща международна компания, която ми позволява да се потопя дълбоко в спецификата на сектора на електронната търговия. В началото ми беше доста трудно да схвана някои по-абстрактни понятия като “Синергии”, “Партньори”, “Стратегия”, “Визия” и “Въздействие”(Impact), но само няколко месеца по-късно всички отделни парченца на пъзела започнаха да се напасват.
Електронната търговия се характеризира с някои изключително интересни и специфични особености, каквато е например работата с партньори на всички нива. Този домейн потвърждава, че работата с партньори дава много по-ценни резултати, отколкото инвестирането на усилия само и единствено в нашето конкретно направление.
В този бизнес, сътрудничеството е от ключово значение и всички участници на пазара разбират, че ако работим заедно, можем да постигнем много повече, отколкото ако се опитваме просто да свършим нашата собствена работа и не вземаме предвид динамиката на заобикалящата ни среда.
И точно в това е силата на Yotpo!
Yotpo е международна компания, която помага на електронната търговия на всяко ниво. Нашата платформа за задържане на клиенти е специално проектирана да работи в посока на това да помогнем на бизнес компаниите да поддържат настоящите си клиенти и да увеличават тяхната лоялност към марките. Платформата включва функции като отзиви, препоръки, абонаменти и програми за лоялност, които могат да помогнат за подобряване на клиентското изживяване и увеличаване на доверието към брандовете на компаниите.
Освен това платформата на Yotpo включва автоматизирани SMS и имейл кампании, които могат да се използват за насочване към конкретни групи от клиенти и увеличаване на повторните покупки. Като се има предвид колко висока е цената на първоначалното привличане на клиентите в наши дни, задържането на съществуващите може да бъде по-рентабилен и оптимален начин за стимулиране на растежа на приходите, което прави нашето стабилно цялостно решение привлекателна опция за фирмите, които искат да подобрят крайния си резултат и изживяването на потребителите.
Друг интересен факт е, че Yotpo работи с партньори на всяко ниво. Компанията има:
- Партньори вместо клиенти
- Партньори вместо конкуренти
- Партньори вместо служители
- Екипи, които са изградени от партньори, а не от отделни лица, идващи от различни подразделения на организацията
Може би ви звучи абстрактно? Сигурен съм, че е така. Така че нека ви илюстрирам как изглежда това в ежедневен контекст.
Когато се присъединих към компанията, екипът ми работеше върху продукт, който се стремеше към MVP фазата си. Екипът правеше всичко възможно, за да завърши най-необходимите функционалности в система, която да работи добре и да изпълни крайната си цел – да носи стойност на потребителите.
Успяхме да пуснем продукта в употреба успешно и дори да го усъвършенстваме по такъв начин, че реално да функционира добре като софтуер с множество независими модули, които да комуникират помежду си. Към днешна дата всички потребители на Yotpo могат да управляват своите приложения от едно място – Yotpo Integrations center.
Опростен продукт, но с ключова роля. Той позволява на търговците с онлайн магазини да инсталират различни приложения, независимо дали тези приложения са изградени от Yotpo или от някой от партньорите на компанията. По този начин търговците могат да свържат всички различни приложения от едно място, да ги консолидират и лесно да ги конфигурират и управляват.
Каква е рецептата за успех на Yotpo?
Тайната се състои в това, че всеки разбира важността на сътрудничеството между R&D и Product екипите. Всичко е въпрос на взаимно уважение и работа в екип. Продуктовият екип разпознава нуждите на бизнеса и идентифицира степента на влияние, докато инженерните екипи знаят как да доставят продукта.
Звучи познато, нали?
С всеки ден се доближаваме все повече до това да имаме Agile екип и настройка, при която и двете страни си сътрудничат ежедневно. Ние знаем как да градим, да изпълняваме, да даваме добавена стойност и да оставяме следа (и междувременно да се забавляваме, разбира се! 🙂 )
Стремим се да имаме кратък цикъл на обратна връзка и да вземаме решения на базата на данни, а не на предположения. Нека да отделим малко време на тази тема в следващата статия. До скоро!