*Текстът е предоставен от Kin + Carta
Софтуерната компания Melon, основана в София през 2003 г. и разрастнала се до екип от 300 души в София, Велико Търново, Скопие и Прищина, вече официално се ребрандира като Kin + Carta.
Кои са Kin + Carta?
Kin + Carta е глобална консултантска компания за дигитална трансформация, разработваща софтуерни решения, които помагат на милиарди хора по света да общуват, споделят, пазаруват и играят онлайн. Основните им услуги са свързани с Cloud and Platforms, Data & AI, Experience & Product, Managed Services, Strategy & Innovation. В 19 офиса в цял свят, екипът им от над 2000 души разработва софтуерни решения за индустрии като автомобилостроене, търговия, финанси, здравеопазване, публичния сектор и много други.
Kin + Carta е и B Corp сертифицирана. B Corp e международен сертификат, който се дава на компании, чийто модел на работа покрива сериозни стандарти за положително социално и екологично влияние и цели използването на бизнеса като инструмент на доброто, балансирайки финансовите резултати с полза за обществото.
Как започва всичко преди 20 години?
През 2003 г. група приятели, завършили Американския университет в България, създават Melon чрез сливането на компаниите AdVenture (дигитален маркетинг), WebLang (уеб разработки) и WebGate (мобилни приложения).
Melon, в чието портфолио от услуги влизаха разработка на уеб и мобилни приложения, дизайн на потребителски интерфейс, системна поддръжка, осигуряване на качество, изкуствен интелект и бази данни, стана част от групата Kin + Carta още през март 2022 г. със сделка за близо 17.7 милиона паунда.
“Вълнуваме се да се присъединим към бързо растяща и диверсифицирана компания с ясни отговорности към използването на бизнеса като инструмент на доброто. Екипите ни са въодушевени да отведат услугите, които предлагаме, на друго ниво,” споделя тогава изпълнителният директор и един от основателите на Melon Крум Хаджигеоргиев.
Тук и сега
От придобиването през март 2022 г. компанията се подготвя за пълна интеграция на екипите и ресурсите си, която към настоящия момент е на финалната права. Близо година и половина е нужна, за да бъде процесът възможно най-плавен, за поетапно синхронизиране на процесите и интеграцията на културите на двете компании.
“Смятам, че това е нова глава, но в крайна сметка от една и съща история. И е важен момент, защото брандът Melоn е изграждан в продължение на 20 години. Хората ни наистина имат чувство на принадлежност и любов към него. И причината ние да си вземем толкова време за ребрандинга е хората в компанията да разберат какъв е пътят ни заедно и какви са следващите ни стъпки. И какво се променя ли? Вече сме интегриран глобален бизнес с 2000 души в 10 различни държави. Важно е всеки от българския екип да се чувства част от глобалната компания. Защото имената и брандовете са важни, но по-важно ни е хората да се чувстват на правилното място,” казва Дейвид Тък, главен изпълнителен директор на Kin + Carta за Европа.
Какво предстои?
Около 150 души от екипите в SEE (Югоизточна Европа), вече работят по проекти на клиенти на Kin + Carta, най-големият от които е банковият гигант Santander. Към този момент хората в София, Търново, Скопие и Прищина са около 15% от глобалния екип, като целта в следващите години е този процент да нарастне поне до 25 и екипът Kin + Carta SEE да се разрастне до 1000 души. Основният фокус от гледна точка на технологии е data и генеративен AI, с които компанията има дългогодишен опит, дори преди скорошния бум в тази посока.
“Наясно сме какво трябва да продължаваме да правим, за да сме успешни. А за да имаме положително влияние върху света, се нуждаем от мащаб и размах. Имаме ясни планове как да продължим да растем органично в нови индустриални вертикали във финансовия сектор, здравеопазването, ритейл, да растем чрез партньорите ни като Google и Microsoft, както и чрез нови придобивания – вече имаме екип и в Полша. Така че пътят ни е ясен,” казва Дейвид Тък.
Можете да разберете повече за Kin + Carta като разгледате профила им в DEV.BG или на уебсайта им kinandcarta.com.