+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

73+36 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

От проби и грешки, към успеха на една експериментална идея, разказват екипите на Milestone Systems

*Тeкстът е предоставен от Milestone Systems Bulgaria

Вече 25 години Milestone Systems е световен лидер и иноватор в сферата на видео технологиите. Основният продукт, на Milestone Systems, XProtect, e софтуер за видео мениджънт и наблюдение.

През 2011, компанията отваря своя български офис и наема първия си екип от софтуерни инженери. От 2011 година насам, офисът на Milestone Systems се развива постоянно и днес, компанията има 200 служители в България.

Milestone Systems е компания, чийто фокус са нейните служители. Организационната култура предполага, че с развиването на хората, расте и компанията. През 2022 като част от дългосрочната си стратегия, компанията се фокусира върху иновациите и развиването на своя продукт XProtect. Това подтиква лидерския екип на българския офис да създаде два екипа от стажанти – студенти. Главната цел на екипите е да направят proof of concept, както и да експериментират с нов програмен език.

Желанието да създаваш и учиш, empowerment-а и хъса са предпоставка за успеха на Milestone Systems. Прочетете повече за това какъв път са извървели екипите, за трудностите, успехите и бъдещето на технологиите.

Team X (Device Extensions)

Генади Николов, Павел Костадинов, Станислав Рангелов и Ван Во са част от Team X. Главната им цел е разширяването на наличните възможности на устройствата.

Team X (Device Extensions)
Какви бяха предизвикателствата, които срещнахте?

В началото една от най-големите трудности беше работата в екип. Започнахме като непознати, с различни характери и хобита и трябваше да се научим как да работим заедно, като използваме силните страни на всеки един от нас. Днес можем да кажем, че сме изключително близки, както на работа, така и извън нея.

Автономността, която лидерът ни даде от самото начало, се оказа както предизвикателство, така и плюс. Ние бяхме, и сме, свободни да взимаме решения, заедно с помощта му. В началото беше трудно, тъй като не бяхме свикнали да взимаме толкова големи решения, а и повечето от нас все още бяха в университета и това беше първата им работа. Също така, в екипа нямаме senior човек, който да ни насочва изцяло. Заедно като екип трябваше да се научим да преценяваме плюсовете и минусите на решенията, които взимахме. Това, което научихме, е да вярваме в себе си, както и да се фокусираме върху целта, която заедно сме си поставили.

Не на последно място, главното предизвикателство идва от технологията, върху която работим. Нова и вълнуваща е, което също има своите недостатъци. Няма много ресурси, от които да черпиш информация, което предполага, че се учим от проба-грешка.

Колко време ви отне, за да се почувствате като екип?

Още от началото успяхме да се сприятелим лесно, тъй като имаме общи интереси и хобита. Въпреки това, в началото не действахме като екип, а по-скоро всеки работеше отделно по свой собствен проект. Както можете да се досетите, това беше пълен ужас! Кодът ни не сработваше правилно, и съответно нито един от нас не успяваше. Така, научихме и първия си урок от своя лидер – team work makes the dream work.

От този момент нататък се научихме да работим заедно, като един екип. Разбира се, това не винаги протичаше без спънки и често водеше до спорове, базирани на различния ни начин на мислене. Все пак успяваме да намерим начин да разрешим всяко едно предизвикателство и да затвърдим екипния дух.

Какви технологии използвахте?

Главно използваме Go, за да развием своят проект. Също така C# и Android, за да симулираме среда, където можем да тестваме главния си код, с идеята да направим нещо, което да може да се използва на различни платформи като Android и Windows. За съжаление, се наложи да се разделим с Java, тъй като миналата година Azena, (базирана на Android OS за устройства), беше затворена. Сега използваме главно C++, за да можем да внедрим AI в нашия проект, тъй като Go все още не е толкова развит като език и не покрива сегашните изисквания за програмен код на компанията.

Как този опит беше полезен за вас? А как беше полезен и за Milestone Systems?

Нашият екип беше създаден като fast-paced млад екип, чиято цел е да предостави нови технологии и инфраструктура на вече съществуващите codebases. Надяваме се, че с нашия проект ще можем да усъвършенстваме продукта си, XProtect, така че да бъде използван на все повече устройства и с повече функционалности.

За нас това беше невероятна възможност да учим, да използваме нови технологии и да се развиваме професионално. Научихме се как да работим заедно в професионална среда и как да създадем добри приятелства извън пределите на офиса. Придобихме ценни умения – да планираме в краткосрочен и в дългосрочен план, да взимаме решения, и да се справяме с различни казуси в процеса на работа.

Днес те питаме…

Kаква нетна месечна заплата получаваш в IT сектора?
Loading ... Loading …
Каква е целта на екипа за следващата година?

Надяваме се, че продуктът, върху който работим, ще е факт на пазара до края на тази година. Целта ни е потребителите и клиентите ни да го използват пълноценно. С нетърпение очакваме обратна връзка, без значение дали е положителна или отрицателна, тъй като тя ще ни покаже какво можем да подобрим. Не на последно място, надяваме се през тази година да продължаваме да се развиваме като екип.


Team Y (Device Interfaces)

Илиян Руйков, Кристина Попова и Мирела Манолева са част от Team Y. Главният фокус на екипа е ускоряване на процеса за интеграция на нови устройства по устойчив начин.

Team Y (Device Interfaces)
Какви бяха предизвикателствата, които срещнахте?

Най-големите предизвикателства, с които се сблъскахме, бяха свързани с техническата част от ежедневната ни работа и в частност с конкретните задачи, които имахме. Трудната част бе да опознаем кодовата база и да схванем идеите зад продуктите на компанията. Трябваше да разберем как камерите комуникират, за да можем да симулираме поведението на реалните устройства. Също така беше предизвикателно при опитите ни да обобщим вече съществуваща функционалност на продукта.

Колко време ви отне, за да се почувствате като екип?

Не ни отне много време, тъй като нашият пряк лидер ни помогна да се опознаем и се фокусира върху значимостта на ясната и постоянна комуникация помежду ни. Дори сега той продължава да ни напътства да станем самоорганизиран екип, като ни дава насоки, споделя своята гледна точка и ни показва колко е важно да сме на една и съща страница.

Какви технологии използвахте?

В ежедневната ни работа използваме различни езици, включително Go, Python и C++. Ние сме едни от пионерите в използването на Go и Python в Milestone с цел модернизиране и опростяване на кода чрез използване на широка гама от библиотеки, които тези езици предоставят. Средите за разработка, които използваме в процеса на работа, са Visual Studio и VS Code. В допълнение, голяма част от нашата ежедневна работа изискваше използването на Wireshark.

Как този опит беше полезен за вас? А как беше полезен и за Milestone Systems?

Нашата мисия е да подобрим значително интеграцията чрез тестване на нови идеи и рационализиране на процесите, за да бъдем по-устойчиви. Ние се стремим да предоставим по-достъпни интерфейси на устройствата, позволявайки на всеки да върши работата си по-лесно. Например, в момента работим върху поддръжката на Milestone библиотеки, с които интегрираме различни камери в нашия софтуер за видео мениджмънт с Linux. Друга цел беше да намалим времето, необходимо за клиентски казуси относно проблеми с камери, като симулираме работата на устройствата, които не са налични в нашия офис.

Каква е целта на екипа за следващата година?

Нашата цел за предстоящата година е да ускорим прехода към cross-platform библиотеки, с които интегрираме различни камери в нашия софтуер за видео мениджмънт, като предоставим нова архитектура, поддържаща различни операционни системи (Windows, Linux и др.), производители и модели устройства. Това е стъпка към разширяване на портфолиото на Milestone, което е една от целите на компанията за близкото бъдеще.