+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

115+60 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Първи TIMIFY хакатон — за състезанието, в което всички печелят

Изминаха едва 23 години от провеждането на първия модерен хакатон в Канада, но оттогава тези събития не спират да предизвикват програмистите по цялото земно кълбо. И не само защото им дават възможност да премерят технологичните си мускули в реално време, но и за да генерират идеи, които да облекчат различни аспекти от живота ни и да придвижат света още една крачка напред.

Такава е и една от основните цели на първия хакатон на базираната в Пловдив немска компания TIMIFY, която от 2012-та предлага на всякакви по големина и дейност фирми да планират и управляват своите ресурси само с няколко клика на мишката.

Клеър Гленън
Мениджър „Продуктови комуникации”

„Идеята за хакатона се роди органично от продуктовия екип и онагледи етоса ни да споделяме знания и идеи. До края на годината ни предстои да отворим нашия Developer Platform за външни програмисти, което ще им даде възможност да използват нашия API и код, за да разработват приложения и да ги споделят в TIMIFY App Marketplace, като 70% от приходите ще бъдат за тях. Приложенията ще са достъпни за над 50 000 потребители, а по време на хакатона тествахме модела за новите ни платени приложения. В рамките на пет дни екипите ни изградиха от нулата три иновативни приложения, които ще дадат началото на програмата и които ни убедиха какво можем да постигнем с нашия marketplace,” споделя Клеър Гленън, мениджър „Продуктови комуникации” и част от седемчленното жури на хакатона.

Не по-малък мотиватор за провеждането му е желанието на пъстрия екип от над тридесет българи, немци, албанци, румънци и сърби да се събере на едно място след дългата пандемия и да „загрее” за десетгодишнината на компанията, когато всички пак ще се видят, но този път в централата на TIMIFY в Мюнхен.

Готови, приготви се, старт!

Подобно на всяка успешна идея и TIMIFY се ражда от сблъсъка с реален проблем. През 2012 г. главният изпълнителен директор на компанията Андреас Кнур развива бизнес за физиотерапии, който се нуждае от умна и ефективна онлайн система за резервации, но след като разравя щателно пазара, не намира такава. Веднага запретва ръкави със своите бизнес партньори Боян Танчев, главен продуктов директор, и Христо Христакиев, главен технически директор, и заедно създават система, която да помогне на всеки бизнес да планира и извършва дейностите си навреме. Онлайн софтуерът се адаптира бързо и лесно към специфичните нужди на всяка компания и е на разположение 24 часа в денонощието.

TIMIFY има безплатна базова версия, но предлага и разширени премиум опции, а към днешна дата компанията може да се похвали с над 55 000 клиенти от 28 държави, сред които имена като Intersport, s.Oliver, UniCredit, AON, RGF Staffing, USG, Planet Home и много други бизнеси от сектора на бързооборотните стоки, финансовите услуги, подбора на персонал, образованието, здравеопазването и спорта. До 2020 г. компанията привлича над 9 милиона евро, с които разширява още повече функционалностите на своите продукти и екипа си, а днес се нарежда сред ключовите играчи на световния пазар на онлайн резервации.

Въпреки че TIMIFY все още е малка компания от гледна точка на броя служители, и амбициите, и критериите ѝ за успешен продукт са големи.

Показателите, които печелят (и изяждат) точки на състезаващите се проекти по време на хакатона, са „само” десет: стойността за клиента и каква „болка” ще излекува приложението; какъв ефект би имало то върху целия бизнес на компанията; каква технология се използва и гарантирана ли е сигурността; как са се самоорганизирали екипите и с каква динамика работят; какво е нивото на сложност на продукта; какъв е пазарният му потенциал; quality assurance; дизайн на съдържанието; UI и UX и не на последно място — доколко убедително е презентирана новата идея. „Аз лично оценявах и креативното, оригинално и амбициозно мислене, както и наистина умното използване на технологиите, защото всяко представено приложение беше брилянтно по свой начин”, добавя Клеър.

Още в първия ден от хакатона се оформят състезателните отбори. „Първоначално обсъдихме всички идеи, които ни хрумнаха, и скочихме на трите най-сложни, след което се разделихме на три екипа от 4-5 човека. Всеки от тях имаше от всичко — front-end и back-end програмисти, дизайнери, QA,” обяснява с усмивка на уста Янко Петров, Head of Front End Engineering в TIMIFY. И има защо да е доволен — неговият отбор се класира на първо място :).

Няма губещи идеи
Янко Петров
Head of Front End Engineering

„Тъй като ни предстои да отворим marketplace за програмисти и да разширим приложимостта на TIMIFY, решихме да направим app за управление на почивните дни. Искахме да оптимизираме настоящия ни продукт и да дадем възможност на служителите по света да менажират отпуските си в нашата инфраструктура,” продължава Янко.

Този инструмент надгражда продукта на TIMIFY за лесно и бързо управление на човешките ресурси, като Янко и екипът му го разработват под „кодовото име” We Are on Vacation, въпреки че усещането надали е било толкова отпускарско предвид напрегнатия график на хакатона, обичайните работни задължения, петанк, барбекю, шарейдс и всички останали тиймбилдинг активности в Гърмен, където се провежда хакатонът.

Днес те питаме…

Kаква нетна месечна заплата получаваш в IT сектора?
Loading ... Loading …

Екипът „We Are on Vacation“

Симона Славова
Mobile developer

Симона Славова, която от пет години разработва мобилни приложения в TIMIFY, ни разказва за The Attendance App. Той облекчава чекирането в административни сгради и не само.

„Решихме да използваме телефон, за да ограничим максимално злоупотребите, тъй като винаги можеш да дадеш познатата ни карта на някой друг, а надали човек би се разделил със смартфона си дори за минута.

С този мобилен app се осъществява check-in и check-out във всякакви сгради, а в уеб приложението е видима частта за мониторинг и статистика. Самата идея може да се разгърне в много посоки и да се използва не само за проследяване кой влиза и излиза, но и за брой хора и в колко часа например има най-интензивен човекопоток.”


Екипът „The Timekeepers“

Начело на третия екип е Иво Ганчев, QA инженер в TIMIFY, но в хакатона участва като product owner и презентатор. „Ние представихме Smart Recruit — приложение, което адресира проблема с недобре филтрираните кандидати за работа, които агенциите за подбор на персонал често изпращат.

Иво Ганчев
QA инженер

Обикновено работодателят би задал много конкретни въпроси, които да отсеят кандидатите по-ефективно. С нашето приложение той предварително вписва тези въпроси, подготвя test application, задава им определено ниво на трудност и накрая ги запазва под формата на линк, който да включи в обявата за работа в различни платформи като DEV.BG и социалните мрежи. Кандидатите правят теста и ако имат нужния брой точки, стигат до интервю за работа.”

Освен че облекчава дългия и често досаден процес на pre-screening, този инструмент също допълва решенията на TIMIFY, защото накрая се отваря widget календар, в който кандидатът си резервира ден и час за интервюто. Но ако правите теста няколко пъти, не очаквайте последователността на въпросите и възможните отговори да е една и съща — всеки път те са разбъркани, за да се гарантира по-високата сигурност на продукта.


Екипът „The Gentlemen“

Освен че и трите приложения ще влязат веднага в употреба в офисите на TIMIFY, заради минималната разлика в точките всички екипи получват и голямата награда — 70% от приходите, които ще генерират, след като ги пуснат официално на пазара.

От Гърмен директно в TIMIFY marketplace

Споделянето на знания и работещи идеи с професионалисти извън компанията са ключовите ценности, които мотивират екипа на TIMIFY скоро да предложи тези и други платени приложения на колегите програмисти в цял свят. Идеята не е нова, но летвата е висока, защото, както добре знаем, разработчиците ще са най-критични към споделения API. „Винаги сме били амбициозни и тези пет дни буквално бяхме затрупани с дейности. Затова не очаквах в края да можем да се похвалим със завършени приложения. Във всяко едно видях отражение на ярката индивидуалност на колегите, различните им умения, стил на работа и лична и професионална философия. Имаме изключително талантливи програмисти и това ме кара да се чувствам още по-горда, че съм част от TIMIFY,” споделя Клеър.

Симона добавя, че малък процент от идеите на познатите ни хакатони виждат бял свят за разлика от техните и подобно на пъзелите, които упорито реди в свободното си време, човек не трябва да мисли как да осъществи само своите проекти, а да търси частите от голямата картина, защото само така ще може да повярва, че идеята му ще помогне както на него самия, така и на останалите.

За Иво, от друга страна, това е първият хакатон, на който вижда с очите си колко кратък е пътят от „хрумката” до пълната ѝ реализация — за пет дни. Но най-големият позитив, който извлича от преживяното, е сплотяването с колегите от различните офиси и националности, които чувства още по-близки. С тях и със специалистите, които тепърва ще се присъединят към екипа, ще вдъхне живот на всички идеи от хакатона и ще генерира още много други на следващия TIMIFY хак фест.

Междувременно, ако и ти имаш идеи за готини и помогливи booking приложения и искаш и те да видят бял свят, виж как можеш да постигнеш това с TIMIFY.